הטבח שהתרחש אתמול ביפיע, בו מצאו את מותם חמישה בני אדם, הוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו לציין כי הוא נחוש לשלב את השב"כ במאבק בפשיעה במגזר הערבי. הסנגוריה הציבורית התייחסה היום (שישי) לדברי ראש הממשלה בנושא, ובמסמך רשמי שנכתב על ידי הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען נכתב כי "האירועים הקשים בחברה הערבית מחייבים פתרונות עומק מורכבים ושוגים מי שחושבים שיש פתרונות קסם. הסמכת השב"כ לטפל בפשיעה פלילית תהיה בבחינת בכייה לדורות ותשליך באופן עמוק ויסודי על אופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל".

לאחר הטבח ביפיע: המשטרה עצרה 18 חשודים כמחוללי פשיעה במגזר
ח"כית תוקפת: "אף פעם לא יהיה לנו ביטחון כל עוד הוא בידיים של בן גביר"

עוד נכתב: "סמכויות החקירה והמניעה הנתונות לשב"כ על פי החוק – המיועדות מלכתחילה לשמירה על ביטחון המדינה – אינן מתאימות בשום אופן לאכיפה פלילית. תהיה זו פגיעה קשה וקיצונית ביותר בזכויות האדם. השימוש בסמכויות אלו לטובת מטרות אזרחיות מובהקות כדוגמת המאבק הפשיעה הינה חציית קו אדום ומסוכן. אין חולק על הצורך הדחוף להתמודד עם הפשיעה החמורה בחברה הערבית,  אך ההתמודדות צריכה להיעשות על ידי שימוש כהלכה בכלים הקיימים – והרחבים עד מאוד – הנתונים כיום למשטרת ישראל ולכלל רשויות האכיפה".

בביקורת הקשה שהוטחה בגורמים הפוליטיים נכתב עוד: "בראייתנו מהלך ממין זה אינו יכול להיעשות באופן חפוז וכלאחר יד, ובוודאי שלא בדרך של חקיקה פרטית. בהקשר זה, לא יעלה על הדעת כי מהלך זה כלל יישקל מבלי שהתקיימה עבודת מטה מעמיקה ורצינית על משמעותיה והשלכותיה של ההצעה, בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים במערכת המשפט הפלילית וכן לאחר שמיעה מקדמית של הערות הציבור".