רצח ליטל יעל מלניק: במשטרה עלה לאחרונה חשש, לפיו ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף, ניסה להעלים ראיות שמחזקות את גרסתו של אדי קצורה. על פי החשד, הבכיר בדרגת סנ"צ, התנגד לביצוע בדיקה שיכולה לתמוך בגרסת קצורה מחשש שזה יפגע בתיק.

"כיסה את גופה בחול בעודה בחיים": כתב האישום המלא על רצח יעל מלניק
אחותה של ליטל יעל מלניק ז"ל: "לא חשבתי שנילחם כדי שרוצח לא יישב בבית"

לבסוף, הבדיקה בוצעה, עקב אישור של ראש חטיבת חקירות במשטרה. תוצאת הבדיקה אכן תמכה בגרסתו של קצורה, אך ראש מחלק תשאול ביקש מראש המעבדה הניידת שלא להכניס את תוצאות הבדיקה לתיק החקירה.

בעקבות כך, בסוף חודש מרץ האחרון, פנתה הפרקליטות למח"ש, בבקשה שיפתחו בחקירה כנגד הסנ"צ. רק בשבוע שעבר, עידכנה הפרקליטות את ההגנה בנוגע למקרה החמור. 

לאור זאת, פנו פרקליטיו של קצורה, בבקשה לעצור את העדויות במשפט, עד לבירור מלא של פרטי המקרה. במהלך דיון שקיים אתמול בית המשפט המחוזי בחיפה, ניתנה התייחסות לחומרת האירוע. בעקבות תגובת בית המשפט הודיעה הפרקליטות תבחן העברת חומרים, שבדרך כלל אינם מועברים להגנה. לאחר מכן, ההגנה צפויה לשקול את צעדיה העתידיים. 

מטעם עו"ד יניב מנור ובוריס שרמן, המייצגים את קצורה מטעם הסניגוריה הציבורית, נמסר: "הופעתנו מאוד לשמוע שקצין בכיר ביחידה החוקרת ניסה להעלים ראיות מזכות שתומכות בגרסתו של אדוארד שלא גרם למותה המצער של ליטל יעל מלניק ז"ל".

עוד הוסיפו: "מצער שהפרקליטות לא חשפה בפנינו עד עתה שכבר לפני כשלושה חודשים פנתה למח"ש שיבדוק חשד לשיבוש חקירה ע"י הקצין הבכיר. לאור המידע החמור פנינו לבית המשפט בבקשה לקיים בדיקה מקיפה של הפרשה כדי לוודא שלא קיימות ראיות מזכות נוספות שהוסתרו על ידי היחידה החוקרת".

מהמשטרה נמסר: "מדובר בפרסום כוזב, שקרי ומנותק מהמציאות, המטעה את הציבור ועולה כדי הוצאת דיבתו של נושא משרה מוכשר ומקצועי, שבניגוד לנטען, בשום שלב לא נחקר במח"ש בנושא ובמשטרה לא ידוע על כל חקירה בעניין זה. לגופו של עניין, תיק החקירה טופל בצורה מקצועית ועניינית ע"י צוות חקירה שעמל רבות לגיבוש ראיות . הבדיקה בוצעה בידיעה ואישור גורמי חקירה בכירים וגורמי הפרקליטות ובשקיפות מלאה ותוצאותיה אף חיזקו את מארג הראיות אשר הובילו להגשת כתב אישום בגין רצח מחריד בנסיבות מחמירות ומתנהל כעת בבית המשפט.

"פיקוד המחוז והיחידה מוקירים ומעריכים את עבודת צוות החקירה שפעל במקצועיות ונחישות להגיע לחקר האמת בתיק מורכב זה. כל פרסום אחר הינו באחריות בלעדית של המפרסם ונועד לנסות להשפיע באופן פסול על הליך משפטי מתנהל שראוי לידון בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת".