כתב אישום הוגש היום (שני) נגד הגננת אילנה קובר מאילת, בגין מעשי אלימות קשים בהן נקטה כלפי פעוטות בגן. מעצרה הוארך עד לתאריך ה-10.7. בכניסה לדיון בבית המשפט, מחו כנגדה מספר הורים, שהאשימו את הסייעות בגן כי נתנו לאירועים אלו להתרחש. הם מחו נגד שחרור הסייעות למעצר בית: "הן ידעו שזה קורה אבל החליטו שתקו, וחלקם גם היו במעשים האלה, איפה הצדק? צריכות לשלם ולא לצאת למאסר בית".

הוארך מעצר הגננת מאילת: "יש שקי תפו"א שהורמו בצורה עדינה יותר מהתינוקות"
"מקומה מאחורי סורגים": הותר לפרסום שמה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות באילת

כמו כן, אמה של אחת מהילדות בגן, שיתפה בשיחה עם "מעריב", את ההתעללות האכזרית שעברה בתה ע"י קובר. "היא כפתה אותה, הטיחה אותו הרימה אותה מהשיער. היא קרעה אותה", סיפרה בכאב. 

מהומה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. באדיבות ארנולד נטייב

עוד הוסיפה: "ראינו סימנים אצל הילדה. היה לה שטף דם בגרון, והיא אמרה שזאת ילדה בת שלוש עשתה גרמה לה לכך, אבל הדבר לא הסתדר לנו. יש סרטון שהיא מאכילה ילד אחר, וכשהיא מוציאה את הכפית הבת שלי באה, פותחת את הפה, רוצה גם היא כפית, אבל היא נותנת לה שני אגורפים בסנטר ומרימה את הראש למעלה. כולם ידעו את זה, כולל הסייעות". 

בכתב האישום החמור שהוגש נגד קובר, נכתב בין היתר: "קובר, תקפה את הפעוטות בדרכים שונות בין היתר משכה כסא כשפעוט עמד עליו והעיפה את הפעוט לרצפה, בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה, חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכסאו, משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהם, משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם, הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של פעוט אחר, חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי, לחצה על חזיהם וצווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה ועוד". 

עוד נכתב: "אכזריותה של קובר התבטאה בכך שלא פעם תקפה תינוקות ופעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם, אלא ניגשה אליהם על מנת לתקוף אותם שכשניכר שהם שקטים או עסוקים בענייניהם. כך למשל, חצתה את החדר לתינוק בטרמפולינה, הכתה אותו בפיו משכה אותו בראשו והטיחה אותו על הטרמפולינה, טלטלה את הפעוטות בצורה אגרסיבית, בעטה בפעוטות, השתמשה בפעוטות אחרים שהחזיקה והטיחה אותם בפעוט אחר שחלפה על פניו, השכיבה באגרסיביות ערימת מזרנים על גופו של תינוק ששכב על מזרן אחר".