כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט בבאר שבע נגד בעלת הפעוטון באילת אילנה קובר. מעיין אורטל, אם לשני פעוטות מהפעוטון של קובר, שחררה הצהרה לתקשורת.

בפתח דבריה אמרה: "אנחנו עומדים כאן היום, נציגות של הורים, שחרב עליהם עולמם ביום אחד. ילדים שחוו התעללות פיזית ונפשית שיאלצו להתמודד עם המשקעים שלה כנראה כל החיים. הילדים הקטנים שלנו חוו טרור, אלימות פיזית, נפשית, חרמות מצד ההגננת אילנה קובר, הרעבה מחד ופיתום מאידך".

"בימים האחרונים הגענו, ההורים, לתחנת משטרת אילת לצפות בתיעודי ההתעללות ונחשפנו לתיעודים קשים", המשיכה. "קשירת חלק מהפעוטות ל'נדנדת עונש' תוך שימת טאטרא על ראשם ומתן מכות לפנים. אחיזת הילדים מהצוואר, חניקתם, הטחתם בקיר או ברצפה, בידודם בחדרי חושך, משיכות בשער, הטחתם אחד על השני תוך שימוש בכוח ואלימות, פתיחת הפה שלהם ודחיסת אוכל ישר לגרונם, מניעת אוכל מחלק מהקטינים בכוונה בזמן שכל יתר הקטינים אוכלים, אחיזת קטין בין רגליה של הצוררת אילנה קובר תוך דרישה מפעוטות אחרים להרביץ לילד שהיא אוחזת בו ועוד תיעודי זוועות שהדעת אינה יכולה לתפוס".

מהומה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. באדיבות ארנולד נטייב

לאחר מכן אמרה אורטל: "אנחנו מאמינים בפרקליטות ובשופטי הדרום. אנחנו רוצים להאמין שלוקחים את המקרה החמור הזה של מעל 450 מקרי התעללות פיזית ונפשית מתועדים יום יום והמערכות בראשן מערכת החינוך יפנימו שהגיעה העת לשינוי, ללמוד את המקרה שלנו ולייצר מערכות שמגינות בזמן אמת על פעוטות שאינם יכולים לדבר".

"אנחנו פונים מכאן לרננה התובעת ולתקשורת ואומרים לכם 'זכות הציבור לדעת': לא להרפות ממשתפות הפעולה הסייעות! רעות קובר, רותי רפאל ומרסל גואטה", הוסיפה. "במשך חודשים הן היו עדות למעשי האלימות, לחרמות, לבידודים ולהתעללות הנפשית והפיזית כלפי ילדנו - ולא עצרו את זה לרגע. העונש למשתפי פעולה לא צריך להיות פחות חמור מעונשה של הצוררת, אילנה קובר. שחררו את קלטות תיעודי הזוועות לתקשורת".

"לא לצוררת אילנה קובר ולא לסייעות, משתפות הפעולה, מגיע ליהנות מהעדר חשיפתן של הזוועות", אמרה לסיום. "לילדים שלנו מגיע צדק. מגיע להם שיראו את הזוועות שהם חוו, איך הופקרו לתפות, לאלימות, לחרמות לזוועות של צוררת חסרת לב. לא מגיע לצוררת ומשתפות הפעולה הגנה תקשורתית. הנה מסמך חתום על ידינו ואנחנו מאשרים לכם כאן היום ואומרים לכם "שחררו את תיעודי הזוועות לתקשורת".