השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח היום (שלישי) מכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ולמפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, ודרש הבהרות בנוגע למעצרו של אהרן בורשטיין, חרדי תושב ת"א, שנעצר ביום חמישי האחרון כשהפגין מול מצעד הגאווה. זאת, לאחר שנהג במשך שנים לקיים מחאה שקטה במקום. בית משפט השלום בעיר שחרר את בורשטיין, אך בן גביר טען במכתב כי מדובר ב"פגיעה חמורה בחופש המחאה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד כתב השר לביטחון לאומי כי "במהלך יום חמישי האחרון, כמה שעות לפני מצעד הגאווה בעיר תל אביב, קיימתי ישיבת הערכת מצב בהשתתפותכם. במהלך אותה ישיבה עמדתי על הוראות החוק ועל המדיניות שלי, שמחד גיסא מחייבות שמירה על בטחון הציבור, אך מאידך גיסא מאפשרות חופש ביטוי לכולם. כמו כן במהלך הישיבה ביררתי האם אתם מקיימים את המדיניות שלי כאמור, גם באשר לאנשים שמפגינים נגד המצעד. מפקד מחוז תל אביב, השיב לי בחיוב".

"דע עקא, שמפרוטוקול דיון בבית משפט שלום שהגיע לידי ופורסם בכלי התקשורת מסתבר כי משטרת ישראל פגעה בחופש הביטוי של אדם בשם אהרן בורשטיין בכך שעצרה אותו מעצר שווא ואף הגביל אותה בהגבלת שווא רק כי החזיק שלט בו נכתב 'אני מוחה'. רק לאחר התערבות בית המשפט הוא שוחרר ללא כל תנאים. לכאורה מדובר בעבירה על החוק ופגיעה בחופש הביטוי, כמו כן לכאורה מדובר באירוע הנוגד את המדיניות שלי, ובניגוד להצהרות שלכם כי תאפשרו חופש ביטוי לכולם. על כן, אבקש לקבל הבהרות עד ליום הראשון הקרוב", הוסיף.

אהרן בורשטיין (צילום: ללא קרדיט)
אהרן בורשטיין (צילום: ללא קרדיט)

כזכור, המשטרה עצרה את אהרן בורשטיין, חוזר בתשובה מזה שנים המתגורר במרכז תל אביב, על רקע מחאתו השנתית נגד מצעד הגאווה. בורשטיין נוהג לעמוד עם שלט "אני מוחה" ליד מסלול המצעד, תוך שהוא קורא לעצמו בשקט פרקי תהילים. מחאתו השקטה של בורשטיין עוברת בכל שנה בשקט מופתי, אך השנה משטרת תל אביב החליטה לעצור את בורשטיין. בשיחה עם מעריב, כלתו של בורשטיין, נעמי, טענה כי המשטרה עצרה אותו ליד הכולל בו הוא לומד בתל אביב, ללא צו מעצר ומבלי שפרטו לו מהי עילת המעצר נגדו.

בדיון שנערך בבית המשפט, אמר בורשטיין לשופטת: "אני עומד מחוץ למצעד. כל שנה עמדתי, וגם השנה רציתי לעמוד. אני לא מזיק ואני לא מתכוון להזיק. יותר מזה, הצועדים מפרגנים לי ואומרים שככה צריך להביע מחאה. אני בסך הכל עומד עם שלט, זה הכל".

למעריב נודע כי במהלך הדיון השופטת צפורה משה נזפה קשות בנציג המשטרה על הבקשה: "מה זה, זכות ההפגנה היא רק לצד אחד? אסור להחזיק שלט? איפה הדמוקרטיה?". בהחלטתה כתבה השופטת: "לאחר שעיינתי בתיק החקירה התרשמתי כי אין כל תשתית ראייתית לפיה בורשטיין הינו אדם מסוכן. סבורני כי אין מקום להמשך מעצר הבית בן מצוי העודד. אני מורה בזאת על שחרורו ללא תנאים".