יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) ערעור נגד פסק הדין בתביעת הדיבה שהגישה נגדו חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר, שחייב אותו בתשלום פיצויים בגובה 70 אלף שקלים. בחודש מרץ קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, כי נתניהו הוציא את דיבתה של שפיר כאשר כתב לה ברשתות החברתיות "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך", וקבע שהיא "חובבת פדופילים" וכי היא חייבת כשמונה מיליון שקלים לקופת המדינה.

יאיר נתניהו חויב לפצות את סתיו שפיר: זה הסכום שישלם לה
סתיו שפיר על התנהגותו של יאיר נתניהו: "כזה זלזול בבית המשפט לא חשבתי שאראה בחיי"
יאיר נתניהו תובע את סתיו שפיר: "יש גבול להסתה ולדברי לשון הרע"

בנוסף, בתביעת הנגד שהגיש נתניהו הבן נגד שפיר, קבע השופט כי אמירותיה כי הוא "גזען, מטרידן שמתבטל מכספינו" מוגנות מתוקף "אמת דיברתי". 

בערעור שהגיש, טוען נתניהו הבן כי הוא אינו "מתבטל מכספי ציבור בין היתר מאחר ואינו מתבטל והדבר לא הוכח. שנית, אין מדובר בכסף שקיבל המערער או בטובת הנאה, שכן מדובר במשכורתו של אביו ו/או מתנאי העסקתו ולא בכספי ציבור".

נתניהו אף השווה את עצמו לילדים של שופטים וכתב בערעור: "כפי שאין ילדיהם של שופטים מתבטלים מכספי הוריהם אשר מקבלים שכר או הטבות במגזר הציבורי, כך אין בנו של ראש הממשלה אשר היה חי אצל אביו מתבטל מכספי ציבור".

עוד טוען נתניהו כי בית המשפט טעה בקביעתו כי הוא גזען: "יש הבדל בין אדם שהוא במהותו גזען לבין אמירה גזענית (אשר אף היא לא הייתה)". טיעון נוסף בפיו של נתניהו הוא כין בית המשפט טעה כאשר קבע שהוא "מטרידן, שעה שהוצא נגדו צו הטרדה מאיימת בעניין ספציפי, כך שניתן היה לומר שהמערער הטריד בעניין ספציפי אך בוודאי שבית משפט בישראל לא יכול יהיה לקבוע כי המערער הינו מטרידן במהותו".