בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שישי) בשישה ימים את מעצרם של נאור סוכר בן 30 מרמת גן ואילי הרשקו בן 23 מתל אביב, שנעצרו מוקדם יותר היום כאשר ברשותם אמצעים החשודים כאמצעי חבלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מעצר השניים התרחש בדירה ברחוב יום טוב בתל אביב, כאשר שמו של סוכר נקשר לסכסוך בין כנופיות במרכז הארץ, שהוביל לרצף אירועים במהלכם אותרו אמצע לחימה וחבלה (אמל"ח) באזור, נעצרו אמש בדירה ברחוב יום-טוב בתל אביב. במשטרה מייחסים להם קשר לאירועים האחרונים שהתרחשו באזור המרכז.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב שם הוארך כאמור בשישה ימים מעצרם של הרשקו ושל סוכר, אחת הדמויות המרכזיות בסכסוך המתגלגל בשבועות האחרונים באזור רמת גן ותל אביב, מול איתי חכם, סכסוך שהוביל למספר אירועים פליליים תוך שימוש באמצעי לחימה (אמל"ח) וחבלה, נחשף כי השניים נעצרו אמש בכרם התימנים בתל אביב לאחר שיצאו מחלון בקומה השלישית וניסו להימלט משוטרים אלא שבתום מרדף קצר הם נעצרו.

נציג המשטרה רס"ב דן יואל טען כי השניים נעצרו סמוך לאותה דירה בכרם התימנים שם לדבריו נמצאה מעבדת חבלה שהכילה חומרי חבלה "לרבות 1.8 קילו חומר נפץ, שלושה צינורות סגורים בפקק, 12 גפרורים חשמליים, 13 מצתי פתיל חשמליים וכן מסכות סקי, כפפות, שני קטנועים, רכבים, מספר רב של טלפונים סלולריים, שוקר חשמלי על גופו של סוכר וגם כלי תקיפה לרבות סכין" נכתב בפרוטוקול.

עוד נמצאו חלקים של רחפן ובמשטרה טענו כי הם בודקים חשד שהשניים התכוונו לשגר מטען באמצעות רחפן על מנת לפגוע בגורם פלילי אחר, ככל הנראה יריבו של סכסוך. 

נזכיר כי בתקופה האחרונה בולט ופועם הסכסוך רצוף האירועים פליליים בין סוכר לאיתי חכם שכבר מנה מספר מקרים בשימוש של אמצעי חבלה ואמצעי חבלה. 

במסגרת הדיון כפר פרקליטם של השניים, עו"ד חן פאלצ'י, בטענות נציג המשטרה וטען כי למרשיו אין קשר לאותה דירה, הם לא נתפסו בדירה והפריטים שנמצאו בה היו פריטים שניתן לרכוש אותם כחוק ומכאן ועד לטענה שהייתה כוונה להרכיב מטען חבלה, המרחק עצום. 

עו"ד פאלצ'י הוסיף בשיחה עם 'מעריב': "זה בדיוק המקרה שסך המרכיבים לא מביא להרכבת השלם שהמשטרה טוענת אליו". 

בדיון בבית המשפט הטיח עו"ד פאלצ'י בנציג המשטרה כיצד הוא קובע קיומה של מעבדת חבלה, ואיך הוא מקשר אותה לשניים שלא היו בדירה. נציג המשטרה השיב לו: "מה שנתפס מדבר בעד עצמו, כולל התנהגות החשודים בעת המעצר וראייה הבריחה של החשוד, אחד מהשוטרים".

בבית המשפט המשיך פרקליטם של החשודים להטיח בנציג המשטרה: "אבקת נפץ זה זיקוקים של ימי הולדת, גפרורים קונים בכל חנות אפשרית, לא ברורה לי התזה שלכם, אף אחד לא עושה זיקוקים עם צינור". 

למרות הטענות במשטרה דרשו את הארכת מעצרם של השניים כשרס"ב יואל מסביר לבית המשפט כי נכונה ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב עוד עבודה רבה, בין היתר לקשור את הדירה המושכרת לחשודים, לאתר את מצלמות האבטחה שייקשרו אותם בבריחה בזמן הגעת השוטרים, ליצור התאמה בינם לבין הקטנועים שנמצאו, ועוד.

הוא ציין כי נוכחותם של השניים בנסיבות הללו יש בה כדי לעורר חשד מעבר לסביר, כי הם מסוכנים וכי הייתה להם כוונה ליצור מטען שייפגע באחר. עו"ד פלאצ'י טען מנגד כי מרשו סוכר, הגיע לבית החולים, לאחר שנסחב באלימות ברוטלית על ידי שוטרים, וידו נפגעה. לדיון בבית המשפט הוא הגיע כשהוא חבוש, זאת אחרי שקיבל טיפול בבית החולים. השופטת יעקובוביץ', שהחליטה להאריך את מעצרם של השניים ציינה בהחלטתה כי מתיק החקירה עולה "כי קיים חשד סביר נגד החשודים בביצוע העבירות המיוחסות להם וכי קיימת עילה למעצרם, הן מסוג מסוכנות והן מסוג שיבוש".