שלוש שנים אחרי שניצל מניסיון חיסול, לאחר שמטען הוצמד לרכבו, חוסל הערב (שבת) אמיר סעדה תושב אשקלון, המזוהה עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני, לאחר שאלמוני הגיח מולו בעת שהיה בפיצוצייה ומטווח קצר ירה לעבר ראשו וחזהו, מיד לאחר מכן נמלט מהזירה. הקורבן ניצל בעבר מספר פעמים נוספות מניסיונות חיסול.

האירוע התרחש דקות לאחר צאת השבת כשבמקום עוברים ושבים, כוחות משטרה גדולים ממרחב לכיש ותחנת אשקלון ומהמחוז הדרומי הגיעו לזירה. האירוע מחדש את הגזרה הלוהטת בעיקר בין ארגונו של דומרני לבין הארגון שבראשו עמד בני שלמה, אם כי לא מן הנמנע שמקורו של החיסול בסכסוך אחר שהיה לקורבן עם גורמי פשיעה בלי קשר ליריבות בין ארגוני הפשיעה בדרום. 

זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

לפני זמן קצר נמצא באשקלון טרקטורון שעולה באש, ובמשטרה בוקים האם יש קשר בין כך לבין החיסול. לא מן הנמנע שהטרקטורון שימש את המחסל להימלט מהזירה, או שהוא עשה כברת דרך מסוימת ברגל ואז המשיך עם הטרקטורון. המשטרה אספה מצלמות אבטחה והיא מנסה להתחקות אחר פרטי האירוע ואחר נתיב הבריחה של המחסל.

חובש בכיר במד"א יניב טייר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב כשהוא ללא דופק וללא נשימה עם פציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".  

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, קיים לפני זמן קצר הערכת מצב, בה ציין את מאבקו המתמשך של המרחב בארגוני הפשיעה והחיכוך המוגבר עם העבריינים שהוביל לסיכולם של עבירות מתחום הפשיעה אלימה. כמו כן, הנחה כי חקירת הרצח תתנהל בימ"ר לכיש, תוך נקיטת  כלל האמצעים הנדרשים על מנת להתחקות אחר זהות המעורבים ולהביאם לדין.

מפקד תחנת אשקלון סנ"צ מאיר חכמון על החיסול בעיר (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום, גבר בן 40 נפצע באורח בינוני באירוע אלימות ברחוב שלום אש בפתח תקווה. בשעות הבוקר נרצח בנצרת מרוואן קנג', צעיר בשנות ה-20 לחייו המזוהה עם משפחת חרירי. לצדו, נפצע באורח קשה מוספטא זועבי, אביו של רעד זועבי, שנרצח מירי בחודש דצמבר האחרון ברכבו. השניים עמדו מחוץ לביתם בנצרת, כשלפתע הגיעו אלמונים ופתחו בירי.