שבעה עורכי דין נוספים העמידו עצמם לבחירה לתפקיד הנחשק של ראש לשכת עורכי הדין: שלושה משמאל, ארבעה מימין. כעת, לאחר פרישה של חלק מהמתמודדים, נותרו במרוץ ארבעה: ראש הלשכה עמית בכר, אפי נוה, ארקדי אליגולאשוילי ודורון ברזילי.

הבחירות ייערכו ביום שלישי הקרוב, , כאשר למעלה מ-77 אלף עורכי דין בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע ב-171 קלפיות שייפרסו בחרבי הארץ. במסגרת הבחירות ייבחר ראש הלשכה, יושבי ראש ועדי מחוזות הלשכה וחברי ועד המחוז אליו הם משתייכים, וחברי המועצה הארצית.

נוה: "בכר מכר את לשכת עורכי הדין לארגוני המחאה"
בכר: "הבחירות מחרתיים– גורליות לעתיד המדינה"

בסוף, הקרב על ראשות הלשכה מתכנס לשני מועמדים מרכזיים, בכר ונוה. בכר נהנה מיתרון יחסי, כיוון שתמי אולמן ורויטל סויד, המזוהות עם מחנה השמאל ועם ההתנגדות לרפורמה המשפטית, הסירו את המועמדות שלהן, כך שהוא נשאר המועמד היחיד מצד מחנה זה. 

ההתנגדות של בכר לרפורמה המשפטית הינה אקטיבית, והוא אף נאם בהפגנות ברחוב קפלן בתל אביב. מולו נוה, המזוהה עם הימין, מתקשה. מועמד אחד מהמחנה שלו, אבי ללום, הסיר את המועמדות שלו והעביר את התמיכה לנוה, אך אליגולאשוילי וברזילי, שנותרו במרוץ, נוגסים באחוזים משמעותיים, אשר ייתכן כי יביאו להפסד של הימין בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין.

מצב הזה, שבו יש מועמד אחד של מחנה המתנגדים לרפורמה המשפטית ומספר מועמדים מימין, אינו חדש. רק לפני מספר חודשים המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה ראש לשכה חדש, לאחר שאבי חימי פרש. מול בכר ניצבו אבי ללום ואילן בומבך. אף שללום היה יכול לנצח את הבחירות, בומבך סירב לפרוש. התערבות אגרסיבית מצד הקואליציה העבירה קולות אל בומבך, מבכירי עורכי הדין בישראל, שאף ייצג את הליכוד בעבר במספר הזדמנויות. התוצאה הייתה 17 קולות לבכר, מול 26 קולות שהתחלקו שווה בשווה בין ללום לבומבך והביאו להפסד של הימין.

דורון ברזילי  (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
דורון ברזילי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

לא מן הנמנע כי מחרתיים, בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, נראה תוצאה דומה. "ברור שארקדי ודורון לא מסירים את המועמדות שלהם בכדי לשים מקלות בגלגלים של אפי", אמר ל"מעריב" בכיר בלשכת עורכי הדין. "הימין תמיד ידע איך לריב עם עצמו בבחירות. המשמעות של פיצול קולות הימין היא שעמית בכר ייבחר".

 עוד אמר הבכיר כי "נותנים לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יותר מדי משקל. ראש הלשכה הוא לא מי שבוחר את הנציגים של לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, אלא המועצה הארצית. אם ארקדי ודורון לא יפרשו, הימין אולי יפסיד בבחירות לראשות הלשכה, אבל יכול להיות שיהיה לו רוב במועצה הארצית – מה שיאפשר לבחור נציגים ימניים לוועדה לבחירת שופטים".