בשנתיים האחרונות, אחרי שניצל בינואר 2020 מפיצוץ מטען והחלים מפציעה מורכבת, אמיר סעדה, מי שהיה בעברו מזוהה עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני ואף היה ידוע כאיש סודו, יצא לכאורה ממעגל הפשיעה. הדגש הוא על המילה לכאורה. 

בשנתיים האחרונות סעדה לא היה יעד של ימ"ר לכיש במשטרה. בניגוד לשנים קודמות, הוא לא היה מעורב בפלילים, לפחות לא כלפי חוץ, ועל פניו הצטייר כאדם שחזר לחיי השגרה ולנורמטיביות. סעדה התחתן, הקים משפחה עם ילדים ופתח עסק למכירת שווארמה ברחוב הרצל באשקלון. 

באירועים המשמעותיים האחרונים, במסגרת הסכסוכים בין ארגוני הפשיעה, הוא לא נטל חלק אך סחב על הכתפיים שלו אירועים מהעבר, ורק המזל הציל אותו משני ניסיונות חיסול משמעותיים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

המזל הזה בגד בו אמש שעה שדקות אחרי צאת השבת, סמוך לשעה 20:40, אחרי שפתח את העסק שלו ונכנס אל הפיצוציה הסמוכה, השיג אותו המתנקש, חבוש קסדה לראשו, ומטווח אפס ירה לעברו תשעה כדורים, כך עולה מעדויות של עדי שמיעה ששהו בקרבת מקום.

"רק יצאה השבת, הוא הגיע למקום דקות קודם לכן, כהרגלו, כדי לפתוח את העסק. הוא נהג להיות כאן בכל מוצ"ש עד השעות המאוחרות. תוך כדי ההתארגנות הוא נכנס לפיצוציה, ואז נכנס בחור עם קסדה על הראש, ירה שש יריות תוך שניות ויצא החוצה, זינק על הטרקטורון שחנה בסמוך ונמלט מהמקום", אומר עד ראייה למעריב. 

לסעדה לא נשאר סיכוי. הפציעה הייתה אנושה עם קליעים בראש ובחזה, והוא לא שרד אותה. מותו נקבע בדרכו לבית החולים אחרי שפונה על ידי צוות מד"א. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שלום דומרני (צילום: פלאש 90)
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

במשטרה עושים מאמץ להתחקות אחר חשודים במעשה, ובסריקות שבוצעו מיד לאחר האירוע אותר, זמן קצר לאחר מכן, טרקטורון שרוף, סמוך לבית העלמין באשקלון. במשטרה מנסים עתה לקשור בין הטרקטורון למתנקש, תוך הערכה שזהו כלי הרכב שבאמצעותו נמלט היורה מזירת הרצח.

מעבר לכך, האירוע המדובר, נכון לשעות הללו, לוט בערפל. חוקרי הימ"ר של מרחב לכיש לא עסקו, כאמור, בסעדה בשנתיים האחרונות, ומבחינתם הם יצטרכו לנבור בסכסוכים הקודמים שלו כדי לנסות ולהתחקות אחר גורם שיכול ורצה לראות במותו של סעדה. 

החוקרים עיינו בתיקי החקירה הקודמים ומניסיונות החיסול מהם ניצל, והתמקדו במישור המודיעיני כדי לראות אם למרות שלא היה תחת עינם הפקוחה של חוקרי המשטרה הוא פעל מתחת לרדאר והיה מעורב בסכסוך מסוים. 

גורם המעורה ברחוב העברייני מציין: "יש דברים שלא נמחקים לעולם אצל העבריינים, הם יחפשו בדיוק את הרגע המתאים לפגוע בך אם פגעת בהם. אלוהים שמר עליו פעמיים ואולי יותר, יכול להיות שזה גרם לו לצאת מהפעילות הפלילית שלו, וכשהוא לא היה מוכן - החליטו לפגוע בו. צריך לזכור שהעובדה שהוא יצא ממעגל הפשיעה, כביכול, לא מנקה אותו בעולם העברייני מהשנים שלפני כן".