רכב ממוגן ירי, שהיה בחזקת נהגו של דמות המוכרת למשטרה במרחב לכיש, נתפס אתמול (שבת) והורד מהכביש לאחר שהוברר כי בוצעו בו שינויים מבניים המנוגדים לחוק. נציין כי מדובר ברכבו של ראש כנופיית פשע מאזור קריית גת המזוהה כבעל ברית עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני.

כחלק מהמאבק הבלתי מתפשר של חוקרי מרחב לכיש כנגד ארגוני הפשיעה וראשיהם הפועלים באזורם ובמסגרת המשימה למגר את השפעתם של מחוללי הפשיעה, ביצעו בלשי שוטרי לכיש פעילות מבצעית ממוקדת באזור צומת כנות במהלכה עצרו לבדיקה רכב יוקרתי שנמצא בשימוש עבריין המשתייך כביכול לארגון הפשיעה של דומרני ובעצמו מחזיק בכנופיית פשע באזור קריית גת.

במסגרת הבדיקה שבוצעה על ידי בוחני התנועה של המשטרה, נחשף כי ברכב האמור הותקן מיגון כבד נגד ירי בכל מעטפת תא הנוסעים ובתחתית הרכב וזאת כדי למזער נזקים עד מיגורם במקרה של הטמנת מטעני חבלה או ירי לעבר הרכב האמור.

הרכב הממוגן שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)
הרכב הממוגן שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

נהג הרכב כבן 46 מקרית גת, המשמש כנהגו של ראש כנופיית פשע באותו אזור, עוכב להמשך חקירה בימ"ר אגף התנועה בלכיש, בחשד לנהיגה ברכב ממוגן.

הבוחנים הורידו בו במקום את הרכב הממוגן מהכביש ותפסו אותו להמשך מיצוי החקירה כשהוא נגרר אל מגרש חנייה משטרתי במטרה להגיש לבית המשפט את הבקשה להורות על פירוק המיגון , והסדרה מחודשת של רישיון הרכב.

עוד בפעילות, חשוד בשנות ה-20 לחייו, נוסף המשתייך לכנופיות פשיעה, נעצר לחקירה לאחר שבחיפוש על גופו אותרה סכין, ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.

במשטרה ציינו, "מאבקו של מרחב לכיש במחוללי הפשיעה והטיפול הכירורגי המתמשך ברכבים הממוגנים, רשמו מספר הישגים משמעותיים אשר משפיעים באופן ישיר על מפת הפשיעה ועל יכולותיהם של העבריינים לפעול ולנוע באופן חופשי. מדובר במיגון כבד שהותקן בניגוד לחוק, ושיש לו השפעה משמעותית על התנהגות הרכב בכביש וכן על מסוכנותו העלולה להיות קטלנית כלפי שאר משתמשי הדרך".