הערב (ראשון) הופץ ברשת תיעוד בו נראים לוחמי מג"ב פועלים באלימות כלפי אלמנתו של יבגני ריידר, שנרצח בפיגוע ירי לפני כ-18 שנה, במהלך הפגנה בשומרון.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "פניתי למפקד מג"ב ולמשרד הביטחון (שמג"ב איו"ש בתחומו ובאחריותו)  לבקש הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון. דין אחד לכולם בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באיזורים הללו".

בזמן שהוא מתנגד לשיבוצו של מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, כמפקד מחוז תל אביב כפי הצעתו של המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, מקבל השר לביטחון לאומי בן גביר, לשיטתו, צידוק לעמדתו.

מדוברות המשטרה (מג"ב) נמסר, בתגובה לתיעוד שהופץ ברשת: "בהמשך לתיעוד האירועים בחרמש ובירושלים, מפקד מג"ב הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג"ב. כמו כן הנחה מפקד מג"ב להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מחה בתגובה לאירועים: "לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה. הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים במקום לסגור את המחסומים. תתביישו לכם!, אתם מפקירים את הדם שלנו!".