לאחר פרישתם של שלושה מתמודדים, ארבעה עורכי דין נותרו במרוץ לבחירת ראש לשכת עורכי הדין, שיגיע מחר לסיומו: ראש הלשכה המכהן עמית בכר, ראש הלשכה לשעבר אפי נוה, ארקדי אליגולאשוילי ודורון ברזילי. הקלפיות המרכזיות הממוקמות במשרדי הלשכה בערים במחוזות ת"א, מכרז, ירושלים, חיפה, צפון ודרום ייפתחו בשעה 8:00, בעוד ששאר הקלפיות ייפתחו בשעה 9:00.

זו המשמעות האמיתית של הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין | מיכאל קליינר
לקראת רגע ההכרעה: המחנה המתנגד לרפורמה מאוחד, הימין מפוצל

בסוף, הקרב על ראשות הלשכה מתכנס לשני מועמדים מרכזיים, בכר ונוה. בכר נהנה מיתרון יחסי, כיוון שתמי אולמן ורויטל סויד, המזוהות עם מחנה השמאל ועם ההתנגדות לרפורמה המשפטית, הסירו את המועמדות שלהן, כך שהוא נשאר המועמד היחיד מצד מחנה זה.

עו''ד עמית בכר (צילום: אבשלום ששוני)
עו''ד עמית בכר (צילום: אבשלום ששוני)

למעלה מ-77 אלף עורכי דין בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע ב-171 קלפיות שייפרסו ברחבי הארץ. במסגרת הבחירות ייבחר ראש הלשכה, יושבי ראש ועדי מחוזות הלשכה וחברי ועד המחוז אליו הם משתייכים, וחברי המועצה הארצית, המוסמכת, בין היתר, לבחור את שני נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים.  

ראש הלשכה הנבחר יכהן במשך ארבע שנים, והוא יהיה המועמד שיזכה במספר הקולות הגדול ביותר, ובלבד שקיבל לפחות שתי חמישיות מהקולות הכשרים (40% מהקולות). 

מספר חברי המועצה הארצית

מספר חברי המועצה הארצית המועמדים לבחירה ישירה הוא 28. 

אפי נוה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אפי נוה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדי המחוזות

הלשכה מונה שישה מחוזות: ירושלים, תל אביב, מרכז, חיפה, דרום וצפון. ועד מחוז ת"א מונה 20 חברים, וכך גם ועד מחוז מרכז, בעוד שוועדי מחוזות ירושלים וחיפה מונים 16 חברים כל אחד, ו-ועדי מחוזות הדרום והצפון מונים 10 חברים כל אחד. 

כיצד ניתן להזדהות בקלפי?

ההזדהות בקלפי תיעשה באמצעות אחת מן התעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה ישראלי תקף, דרכון תקף, כרטיס חבר תקף של לשכת עורכי הדין עם תמונה.

אופן ההצבעה: 

כל בוחר יצביע אך ורק במחוז אליו הוא משתייך, באמצעות מעטפה אחת אליה יכניס ארבעה פתקים שונים: פתק לראש הלשכה, פתק ליו"ר ועד מחוז, פתק למועמד למועצה הארצית ופתק עם שם מועמד לועד המחוז. 

מי רשאי להיות נוכח בקלפי בשעת ההצבעה?

בהתאם לסעיף 31 לכללי לשכת עורכי הדין (בחירות למוסדות הלשכה), התשמ"ב-1982, מודיעה ועדת הבחירות אודות זהות הגורמים המורשים להיות נוכחים בשעת ההצבעה בקלפי, כדלקמן:

בשעת הצגת הקלפי וביום ההצבעה לא יימצא אדם בקלפי זולת חברי ועדת הקלפי או ממלאי מקומם; באי-כוח רשימות המועמדים או ממלאי מקומם; חברי ועדת הבחירות או נציג ועדת הבחירות או חברי הוועדה והנציג האמורים; משקיף אחד מטעם כל רשימת מועמדים או מועמד שמינהו בא-כוח רשימת המועמדים או המועמד או ממלאי מקומם; בכפוף להצגת כתב מינוי מתאים; שוטרים, אם יהיו דרושים לדעת ועדת הקלפי, או קלפי המשנה, לשמירת הסדר; הבוחרים שהותרו להיכנס לשם הצבעה.

כנס לשכת עורכי הדין  (צילום: אברהם בלוך)
כנס לשכת עורכי הדין (צילום: אברהם בלוך)

פתקי הצבעה כשרים:

בישיבת ועדת הבחירות מיום 12.6.23 קבעה ועדת הבחירות הנחיות לעניין פתקי הצבעה כדלקמן:

1. הצבעה בפתק ריק.
2. הצבעה עם שלושה פתקי הצבעה של רשימות מועמדים זהות לאותו תפקיד או אותו מוסד (רק פתק אחד נספר).
3. הצבעה בפתק ריק שעליו מסומנים בכתב ידו של הבוחר שם הרשימה או המועמד.

פתקי הצבעה פסולים:

1. הצבעה של יותר מפתק אחד שונה לתפקיד או מוסד (פסול בהתאם לכלל 35(ג) לכללי הבחירות).
2. הצבעה בפתק או במעטפה שהוסף עליהם סימן כלשהו העלול לזהות את המצביע.
3. הצבעה בפתק שהושחת ו/או שכולל סימונים.
4. הצבעה ביותר ממעטפה אחת (כלל 56(10)).
5. הצבעה בפתק או במעטפה שלא סופקו על ידי ועדת הבחירות.

רשימת המועמדים המלאה לראשות הלכה, ועדת המחוזות, המועצה הארצית ו-ועדי המחוזות