עשרות אלפי עורכי דין בוחרים היום (שלישי) את נציגיהם בלשכת עורכי הדין ואת יושב ראש הלשכה, כאשר שני המתמודדים העיקריים הינם עו"ד עמית בכר מול יו"ר הלשכה לשעבר אפי נוה. עו"ד דודי תדמור, מבכירי עורכי הדין בישראל, הכריז היום על תמיכה בעו"ד בכר לראשות לשכת עורכי הדין.

תדמור היה השותף של שופט העליון יחיאל כשר עד מינויו לתפקיד, והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה עבדה בעבר במשרדו. בנוסף, תדמור נמצא בקשרי חברות קרובים עם שופטת העליון רות רונן.

לקראת רגע ההכרעה: המחנה המתנגד לרפורמה מאוחד, הימין מפוצל
חשש בימין: המחנה המתנגד לרפורמה ינצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין

במכתב שהופץ היום, כתב תדמור: "אני מאמין כי שופטי ישראל ודייניה חייבים להתמנות ולהיות מקודמים אך ורק לפי כישורים, תוך עיוורון מוחלט לדעתם הפוליטית. יש חשיבות אדירה לכישוריהם של השופטים, עצמאותם, אי התלות שלהם, ויכולתם לקבל החלטות ולשפוט רק על פי מיטב הכרתם ואמונתם".

לדברי תדמור, "רוב פוליטי בוועדה למינוי שופטים, כל רוב פוליטי, יפגע קשות בכל אלה ואני מתנגד לו מאוד. הצבעה פוליטית של נציגי הלשכה בוועדה למינוי שופטים תגרום לפוליטיזציה של מערכת המשפט כולה ואני מאוד מתנגד לה".

תדמור נימק כי "אסור ששופט יצטרך לשקול האם יקודם על ידי רוב פוליטי בוועדה כשהוא כותב פסק דין. אסור למנות שופטים לפי עמדתם הפוליטית. אסור לבחון את מידת נאמנותם לשלטון. כישוריהם ועצמאותם חייבים להיות חזות הכל".

עוד כתב תדמור כי "גם מינויים לבית המשפט העליון, לדעתי, צריכים להיעשות בדיון ובהידברות, בפשרה ובהסכמה, ולא מתוך שליטה מוחלטת של הממשלה והקואליציה, שום ממשלה וקואליציה, בוועדה למינוי שופטים".

תדמור הדגיש: "השפעה פוליטית על מינוי שופטים חוקתיים, היא דבר מקובל בעולם. בשונה מכך, שליטה פוליטית על מינוי וקידום שופטים בכל הערכאות, בשום פנים ואופן אינה מקובלת, והיא תפגע אנושות במערכת המשפט כולה. לכן, אצביע היום כעורך דין, לעמית בכר ורשימתו".