המירוץ המתוקשר לראשות לשכת עורכי הדין מגיע היום (שלישי) לשיאו כאשר 171 קלפיות נפרסו ברחבי הארץ. יושב ראש הלשכה שהורשע בקבלת דבר במרמה ומתמודד מחדש על התפקיד, אפי נוה, הגיע לקלפי בבית ציוני אמריקה בתל אביב ונתקל בעשרות מפגינים.

לקראת רגע ההכרעה: המחנה המתנגד לרפורמה מאוחד, הימין מפוצל
אפי נוה: "לא חף מטעויות, הייתי בהלוויה שלי בעודי בחיים"

המפגינים ליוו אותו אל הקלפי וצעקו לעברו "בושה!" ו-"לך הביתה". תומכים של נוה הקיפו אותו וקראו בשמו בניסיון להטביע את צעקות המוחים.

לאחר ההצבעה הצהיר נוה: "יש פה ציבור שלא מכבד דמוקרטיה, מי שרוצה לזכות צריך לעשות את זה בקלפי. כל הצעקות והדחיפות האלו, למה אני צריך מאבטחים? יש פה קבוצה אלימה. התשובה שלנו בקלפי, נקום מחר בבוקר ונראה את התוצאות".

עמית בכר בהצבעה לראשות לשכת עורכי הדין (צילום: אבשלום ששוני)
עמית בכר בהצבעה לראשות לשכת עורכי הדין (צילום: אבשלום ששוני)

הקרב על ראשות הלשכה מתכנס לשני מועמדים מרכזיים, עמית בכר ונוה. בכר נהנה מיתרון יחסי, כיוון שתמי אולמן ורויטל סויד, המזוהות עם מחנה השמאל ועם ההתנגדות לרפורמה המשפטית, הסירו את המועמדות שלהן, כך שהוא נשאר המועמד היחיד מצד מחנה זה.

למעלה מ-77 אלף עורכי דין בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע ב-171 קלפיות שייפרסו ברחבי הארץ. במסגרת הבחירות ייבחר ראש הלשכה, יושבי ראש ועדי מחוזות הלשכה וחברי ועד המחוז אליו הם משתייכים, וחברי המועצה הארצית, המוסמכת, בין היתר, לבחור את שני נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים.  

ראש הלשכה הנבחר יכהן במשך ארבע שנים, והוא יהיה המועמד שיזכה במספר הקולות הגדול ביותר, ובלבד שקיבל לפחות שתי חמישיות מהקולות הכשרים (40% מהקולות).