עמית בכר נבחר היום (רביעי) לתפקיד יושב הראש לשכת עורכי הדין בישראל. ההכרעה הגיעה לאחר ספירת הקולות במחוזות, כאשר נרשם פער ניכר מאפי נוה.

חשש בימין: המחנה המתנגד לרפורמה ינצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין

בבחירות לראשות הלשכה הצביעו 39,150 מצביעים. כאשר אפי נוה קיבל 7,683 קולות, הוכרז ניצחונו של בכר, שקטף מעל 28 אלף קולות. אחוז ההצבעה הארצי בבחירות היה גבוה מאוד ועמד על 50.8%.

בכר התייחס לניצחונו בבחירות לראשות הלשכה, ואמר: "ניצחנו אתמול, היה יום היסטורי ללשכה ולדמוקרטיה הישראלית. זה ניצחון שגדול יותר מכולנו וייכתב כפרק כחשוב בדמוקרטיה הישראלית. עשרות אלפי עורכי דין צעדו לקלפיות על חשבון העבודה והזמן שלהם, ועמדו שעות בכדי להצביע עבורי, עבור תקווה ללשכה. זאת הייתה קריאת צו 8 לדמוקרטיה - ואתם התייצבתם".

"הם עשו את זה לא רק כדי להצביע לגוף מקצועי שישמור על המקצוע, אלא בשביל מטרה גדולה מכולנו - החזרת כבוד המקצוע, ועשו זאת בענק", הוסיף. "אני מבטיח להם ולעורכי הדין שנעמוד בציפיה. נעבוד עבור כלל עורכי הדין, מימין ומשמאל, יהודים ושאינם יהודים, דתיים חרדים וחלונים ונגן על הדמוקרטיה".

שלומי באשי, יור ועדת הבחירות, הדגיש: "אחוזי ההצבעה היו חסרות תקדים מאי פעם. מדובר על מעל 39 אלף עורכי דין שיצאו להצביע, 50.8% הצבעה".

אפי נוה: "הניצחון מתקרב, צאו להצביע" (צילום : ללא)
כזכור, נוה תקף אתמול את המועמד בכר, בטענה כי אנשיו מאריכים את התורים בכוונת מכוון, ללא שום כוונה אמיתית לקחת חלק בהצבעה: "בשעות האחרונות אנשי המחאה שאינם עורכי דין בשליחותו של בכר עומדים בתורים במטרה להאריך אותם ולייאש את עורכי הדין שבאים להצביע. עוד ניסיון אנטי דמוקרטי של בכר להשפיע על תוצאות הבחירות".