אירוע רודף אירוע: ארבעה ימים לאחר חיסולו של אמיר סעדה, המזוהה עם ארגונו של שלום דומרני, היחידה המרכזית בלכיש סיכלה כוונת פגיעה בחיי אדם ופשטה הלילה (בין שלישי לרביעי) על ביתו של תושב אשקלון, שם נתפסו אקדח מוסב, תשע מערכות הפעלה אלחוטיות וסמים מסוכנים מסוג קוקאין ומריחואנה. 

במסגרת פעילות ימ"ר לכיש, פשטו השוטרים על בית בו שהו שני חשודים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי אשקלון וטבריה, וזאת לאחר שעלה החשד כי הצטיידו בנשק ואמצעי הפעלה אלחוטית, במטרה להוציא לפועל פגיעה בחיי אדם. במהלך החיפוש, תפסו, כאמור, השוטרים אקדח מוסב לפי החשד, תשע מערכות הפעלה אלחוטיות שעשויות לשמש בהכנת מטענים, וכ-200 גרם חומר החשוד כסם מסוג קוקאין וכחצי ק"ג מריחואנה. החשודים נעצרו לחקירה בימ"ר לכיש, ומעצרם הוארך בבית משפט השלום באשקלון עד לתאריך 25.6.23.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

במרחב לכיש מציינים כי: "המעצר והחיפוש מצטרפים לפעילות הסיכול היומיומית שמתבצעת באופן סמוי וגלוי ע"י כלל יחידות ותחנות המרחב נגד מחוללי הפשיעה, ונמשיך לשים על הכוונת את אותם עבריינים המנסים להצטייד בנשקים ופרטי אמל"ח, במטרה לסכל את כוונותיהם ולשמור על חיי אדם".

השינוי הדרמטי במפת הפשיעה בלכיש ובמרכז

גורם במשטרה מסביר בשיחה עם מעריב כי החיסול של בני שלמה, שנורה למוות בתחנת דלק ליד היישוב אזור באוקטובר 2022, גרם לזעזועים ותנודות חדות בגזרת הלכיש והמרכז נוכח העובדה שארגונו התפצל לקבוצות שונות בהובלת רזיאל רווח ואייל נגר - שתי דמויות ששיתפו פעולה בעבר במסגרת הארגון.

ראש ארגון הפשע בני שלמה (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)
ראש ארגון הפשע בני שלמה (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)

"הארגון של בני שלמה התפורר, ויש עכשיו מאבקים, כאשר כל אחד מחפש את הכיוון שלו", מציין הגורם, שמודה: "זה יוצר אתגר, אבל אנחנו מנסים לשלוט בשטח".

הגורם מסביר בשיחה עם מעריב כי "מפת הפשיעה באזור לכיש טרם התייצבה, ואנחנו רואים קואליציות חדשות שמתחברות. כך, למשל, אייל נגר, שותפו של בני שלמה לשעבר, חבר לארגונו של עמוס לביא. במקביל, יש חברים לשעבר בארגון של בני שלמה שמנסים לחבור בימים אלה לארגונו של דומרני, שלו יש בריתות גם עם ארגונים ערביים בדרום".

אותו גורם מסביר כי ארגון לביא, שהפך לאחד הדומיננטיים באזור, מגשר בין נגר ודומרני, כך שהם לא יפגעו זה בזה. "יש לו כיום גם שליטה גדולה באזור המרכז, וזה אומר בכל דבר שיש בו כסף. קווי הלוואות, סמים, חול, כל דבר שיש בו כסף". 

שלום דומרני (צילום: פלאש 90)
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)