השופטים במשפט נתניהו הטילו פצצה לאחר שבמהלך יום הדיונים בבית המשפט בשבוע שעבר במסגרת תיק 4,000 נאמר לפרקליטות כי יתקשו להוכיח את סעיף השוחד בתיק זה כך דווח אמש  בחדשות 13. 

לטובת המדינה: נתפלל שנתניהו יסכים לעסקת הטיעון שהוצעה בזמנו | בן כספית
"לחקור את מנדלבליט": בקואליציה מגיבים לדיווח הדרמטי בתיק 4000

כעת, מתבררים פרטים חדשים שנמסרו בפגישה החשאית בה השתתפו בין היתר התובעת, יהודית תירוש, וכן נציגי עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול אלוביץ'. במהלך הפגישה קראו השופטים לפרקליטות לשקול ולחזור בהם מאישום השוחד. הניסוח של השופטים לפרקליטות היה: "תשקלו לחזור בכם מאישום השוחד". ללא האישום בשוחד יישארו לנתניהו האישומים במרמה והפרת אמונים בתיקים 1,000 ו-2,000 ויתכן מאוד שדברי השופטים ידחפו את הצדדים שוב לכיוון של סיום המשפט בהסדר טיעון או גישור פלילי.

השופטים לחצו על יהודית תירוש בלבד ולא על ההגנה בלבד וכי צמד המילים "טובת המדינה" לא הוזכרו, אלא רק התקיים דיון סביב חולשות השוחד בתיק. 

לאחר הדיווח, שר המשפטים יריב לוין תקף את התנהלותה של הפרקליטות ואמר כי "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. נוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים – האמת חייבת לצאת לאור". מהצד השני של המפה הפוליטית, ח"כ גדעון סער אמר כי "בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו״מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב אף הוא לידיעות ואמר: "הפרסומים האחרונים בעניין תיק 4000 הם הוכחה נוספת, הוכחה מספר 4000 אם תרצו, לליקוי המאורות שהפך את מערכת המשפט למוטה פוליטית ולמזוהה עם מפלגות ומחנות פוליטיים. זהו האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה בימינו. חייבים לתקן את מערכת המשפט. וזה מה שנעשה, בעזרת ה'".