היום הראשון בעדותו של מילצ׳ן בתיק 1000, המכונה ״תיק המתנות״, הסתיים היום (ראשון). היום מילצ׳ן היה אמור לעמוד בפני בית המשפט בישראל, מול אולם מלא, עיתונאים, יועצים, סניגורים וכל מי שיכול היה להידחס. אבל מילצ׳ן קיבל הנחה גדולה: עדות בתנאים סטרילים, שקט, שלווה, כאשר רק מצלמת ההיוועדות החזותית מכוונת אליו והוא רואה מולו רק את הפרקליטה, הסניגור ושלושה שופטים. עורך הדין אורי קינן, מומחה למשפט, נבר בעדות מילצ'ן עד הפרטים הקטנים והסביר מה בדיוק קרה בבית המשפט.

העימות, הצחוק של מילצ'ן ובקשת התביעה: היום הראשון של העדות

בפתח שיחתו עם "מעריב", עו"ד אורי קינן שלל על הסף את הטענה כי שרה נתניהו ״נשלחה״ כדי להפעיל על מילצ'ן לחץ כלשהו. זאת, בטענה כי מילצ'ן רואה מולו רק את הפרקליטה, הסניגור ושלושת השופטים, ולא ראה את אשת ראש הממשלה. עוד הוא הוסיף: "כך גם קשה היה לשמוע את הפרקליטה ליאת בן ארי כשהיא מעירה לשרה נתניהו על כי העזה 'להביט' במבטים כלשהם לעברו של מילצ׳ן. הרי מילצ׳ן היה צריך להעיד מול עשרות ואולי יותר 'מבטים' בבית המשפט".

ארנון מילצ'ן (צילום: שאול אדר, וואלה!)
ארנון מילצ'ן (צילום: שאול אדר, וואלה!)

על גוף העדות, הסביר עורך הדין כי נראה שמילצ׳ן לא משנה מעדותו במשטרה וחוזר על הדברים. "דבר אחד עורר סערה בבית המשפט ובאולם שבו מוסר מילצ'ן את העדות - מסמך שהחזיק בידו", הוסיף. "השופטת שאלה אם הפרקליטות ערכה את המסמך, והתובעת השיבה בחיוב. בתגובה לכך, יצא נתניהו מהאולם תוך שהוא אומר 'ואוו'. מדובר בטבלה עם לוח זמנים שעליה כתב מילצ'ן בזמנו בכתב ידו תוך כדי ריענון עדותו. המפיק הסביר כי רצה 'לא לבלבל בין החיים הפוליטיים של נתניהו בתור ראש ממשלה, לבין התקופה שהיה בה אדם פרטי'".

לדעת עו"ד קינן, הפרקליטות הייתה צריכה להעביר את המסמך להגנה בטרם החזיק מילצ׳ן את המסמך מולו במסגרת העדות. ״'רענון' עדותו של מילצ׳ן לא יכול להתבצע באופן שבו נרשם דוח לוח זמנים לכאורה מבלי להעבירו להגנה". עוד הוסיף עורך הדין: "בפועל, מנסה הפרקליטות לבסס את גרסתו של מילצ׳ן במשטרה על מנת לקשור את העברת המתנות אותן דרשו הזוג נתניהו לאותן פעולות שביצע עבורו נתניהו".

מתנות קטנות

לבסוף, כשנשאל עו"ד קינן: "האם ניתן לקבל מתנות מחברים?", ענה כי "מותר לקבל מתנות מחברים ברמה סבירה ומחברים שאין להם כל קשר למתן עזרה לנותן המתנות, באופן שיוצר סוג של הקשר".