תופעת הפרוטקשן באזור הצפון תופסת תאוצה ומטילה איימה על חברות ובעלי עסקים, כשעבריינים של כנופיות פשע וארגוני פשיעה מהלכים איימה על אותם בעלי עסקים ומנסים לגבות מהם מה שנקרא "פרוטקשן", ואלה שמתנגדים נאלצים להתמודד עם פריצות ואיומים. רק לאחרונה נחשפנו למספר אירועים, עסקים רבים יד העבריינים מגיעה אליהם. אלא, שכנגד התופעה הזאת החליט תושב צפת לצאת במתקפה נועזת שהוא קורא למשטרה ולשר בן גביר לאפשר לו לקבל רישיון נשק כדי להגן על עצמו.

הישג למלחמה בפרוטקשן: נחשפה כנופייה שגבתה דמי חסות בצפון הארץ
חשד לפרוטקשן בצפון: שלוש משאיות נשרפו ונהרסו כליל

"ארבעה קליעים ובקבוק בנזין, זו המתנה שחיכתה לי. שני רעולים פנים שמו לי על האוטו קליעים ובקבוק בנזין וריססו את האוטו באיקסים. אחד מהם לקח אקדח, דרך והלך בתוך השטח שלי כאילו זה הבית שלו. זה לא הבית שלך, זה הבית שלי", סיפר בפתח דבריו. בהמשך טען כי "תופעת הפרוטקשן נמצאת הרבה זמן בצפון, אנשים מפחדים, אנשים רועדים. נכנסו לחצר עם אקדח טעון כאילו אין מחר. זו הפגיעה בכלכלה".

"אני לא צריך חסות מאף אחד, מי שבא אלי לבית - שיחשוב פעמיים. אני לא אשלם שקל וחצי שקל. לפני שאתם עושים רפורמות, קודם כל תנו לאנשים להתפרנס. תתנו לאנשים לקום בבוקר בלי פחד, ללכת לישון שמחים. אני מוותר על הכול, אני כאן, יושן בלילה. אנחנו לא ניתן לאף אחד להתקרב. אנחנו נשב להם בצמתים של הכפרים, הם יפחדו ולא אנחנו. זה רק המילה הראשונה", סיכם.

מהמשטרה נמסר: "שוטרי מחוז צפון נלחמים נגד  עבירות של סחיטת דמי חסות בצורה בלתי מתפשרת וזכו להצלחה במקרים רבים. במקרה שבפנייתך, המשטרה פתחה בחקירה במהלכה יבוצעו כלל הפעולות הנדרשות במטרה לאתר את החשודים ולמצות עמם את הדין שכן אנו מחויבים להגן על תושבים ובעלי עסקים ובמקביל פועלים בשיתוף פעולה עם הדרג המדיני להסדרת החקיקה ולהחמרה משמעותית בענישה נגד עבירות של סחיטת דמי חסות, תוך שימת דגש על ההיבט הכלכלי במקביל להליך הפלילי. אנו מאמינים שחוקים ועונשים מחמירים יעזרו להרתיע פעילות פלילית ולהגן על הקהילות שלנו".