ועדת השחרורים המיוחדת בבית משפט השלום ברמלה דחתה הערב (שני) את בקשתו של המחבל וליד דקה, רוצחו של החייל משה תמם ז"ל, לשחרור מוקדם בשל מצבו הרפואי בעקבות מחלת הסרטן ומחלות נוספות בהן לקה.

"אנו סבורים כי יש לקבוע שהעבירה שביצע האסיר עונה באופן ברור וחד משמעי על ההגדרה של "מעשה טרור" הקבועה בחוק המאבק בטרור", כתבו השופטים.

"באנו לכלל מסקנה כי האסיר עונה על הקריטריונים הקבועים בסעיף 40 א' לחוק המאבק בטרור. נגזר מכך, שאנו מחליטים פה אחד לבטל ההחלטה שניתנה ביום 5.6.23, ובהמשך להחלטתנו מיום 8.6.23 אנו קובעים כי לא יתאפשר שחרורו של האסיר על-תנאי לפי חוק שחרור על-תנאי, תהא העילה לשחרור אשר תהא", הוסיפו.

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שנאבק נגד שחרורו של המחבל ואליד דקה: ״ואליד דקה הוא מחבל מתועב ואת ימיו הוא אמור לסיים מאחורי סורג ובריח. לצערנו אנו נחשפים ליותר ויותר בקשות של מחבלים לשחרור מוקדם והדבר צריך להיות מטופל מהשורש.
בימים אלה יש עוד שני מחבלים שעומדים לפני וועדה להורדת שליש ואנו מצפים שגם הם לא ישוחררו ויותר לא יקצבו עונשי מאסר עולם למחבלים. ידע כל מחבל כי יסיים את חייו בכלא״.