הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

דבר ידוע הוא כי בדיני הנזיקין אי אפשר כביכול "להרוויח פעמיים" כלומר לא ייתכן מצב בו אדם נפגע לדוגמא בתאונת עבודה וירוויח בגין הפגיעה גם מחברת הביטוח וגם מהביטוח הלאומי. (גם אם מתקבל פיצויי משני גופים אלו – מתבצע קיזוז).

לא כך הדבר כאשר המדובר בביטוחים מסוימים כדוגמת הביטוח הסיעודי. (ישנם ביטוחים נוספים).

לפרטים נוספים אודות עו"ד עדן חג'ג' לחצו כאן

למשרדנו פנה אדון אשר לדאבון הלב הגיע למצב בו הוא נזקק להגיש תביעה לביטוח סיעודי. בהתאם לפוליסות הביטוח צריך כי יתקיימו בו 3 מתוך 6 פעולות אותם אין הוא יכול לבצע (אכילה שתייה, הלבשה הפשטה, קימה ושכיבה, רחצה, אי שליטה על סוגרים, ניידות), או מצב של תשישות נפש אשר נקבע ע"י מומחה בתחום.

הגשנו תביעה לביטוח הסיעודי. בתחילת הדרך חברת הביטוח דחתה את התביעה, הגשנו ערעור ובפעם השנייה התביעה התקבלה. 

אותו אדון, קרי הלקוח, – החל לקבל תגמולים חודשיים בסך 4,500 ₪.

האם אפשר לקבל כפל ביטוחי? כן! (צילום: VioletaStoimenova gettyimages)
האם אפשר לקבל כפל ביטוחי? כן! (צילום: VioletaStoimenova gettyimages)

כידוע – לאחר תחילת תשלומי התגמולים, חברת הביטוח מפסיקה לגבות את הפרמיה החודשית. 

הלקוח מתקשר למשרדנו וטוען כי חברת הביטוח ממשיכים לגבות לו פרמיה חודשית, משרדנו פנה לחברת הביטוח והם משיבים כי הם הפסיקו את הגבייה ואף צירפו ראיה. 

ביקשנו מהלקוח שישלח לנו את התשלומים שהוא רואה בחשבונו. בבדיקה התברר כי מדובר בחברת ביטוח אחרת. 

הסברנו ללקוח כי קיים לו ביטוח נוסף ופעלנו לצורך תשלום ביטוח סיעודי נוסף. בחברה זו התברר כי התשלום החודשי המגיע לו הנו 5,500 ₪. כיום מקבל הלקוח בגין תגמולי הביטוח סכום של עשרת אלפים ₪ משתי חברות הביטוח.

כיום, רוב חברות הביטוח הפסיקו לשווק פוליסות סיעוד פרטיות. לכן, אם קיימת לכם פוליסה – אל תמהרו לבטלה – בדקו עם גורם מוסמך מהן הזכויות המגיעות לכם.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר