רותי סאלם, מנהלת "גן רננים" בבאר שבע, הורשעה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, באישומים של תקיפה סתם, עבירת תקיפת קטין חסר ישע, התעללות בקטין או חסר ישע והשארת קטין ללא השגחה.

"נראה כמו ניסיון לרצח": כתב אישום יוגש בפרשת ההתעללות באילת
מקרה חמור נוסף: חשד להתעללות בגן ילדים בטירת הכרמל

"מהסרטונים עולה כי סלאם תקפה בשורת תקיפות אלימות במשך מספר שעות במשך אותו היום פעוטות כאשר היא האחראית עליהם", ציין השופט יואל עדן. באישום נוסף ציין השופט עדן כי סאלם נתנה הוראה מפורשת לא להחליף בגדים במשך כמה דקות לפעוט שעשה את צרכיו על הבגדים:  "לאחר בחינת המעשה הגעתי למסקנה שזה עולה על התעללות בקטין חסר ישע. הותרת ילד כשהוא רטוב מצרכיו זה מעשה קשה ומשפיל, אין לקבל את הטענות כי זאת שיטה לגמול את הילד". 

עוד הוסיף: "זהו מעשה משפיל ומבזה. פגיעה קשה בכבודו של הילד הקטן. מדובר בהתעללות נפשית". בניגוד לעמדת הפרקליטות שביקשה להרשיע במעשה זה את סאלם בהתעללות נפשית בלבד, השופט הוסיף גם הרשעה התעללות גופנית.

שתי אימהות של קטינים שעברו במקום התעללות, מסרו: "מהבוקר כשקמתי, הרגשתי דפיקות לב. יצאתי מהכרעת הדין עם מעט פחות דפיקות לב. ילדים שנפגעו שנשרטו, שהנפש שלהם עד היום נפגעת. תחושות מעורבות, יש פה תקדים שלא שמענו אותו במשפטים קודמים. אנחנו מקוות שיעשה צדק עם הילדים שלנו. 

עוד הוסיפו כי "הם נרתעים מכל אדם חדש שהם לא מכירים. הם בוכים, צועקים, לא ישנים בלילה. הם לא גמולים ב-100 אחוז. ילדים שמאובחנים עם פוסט טראומה. הילד שלי לא מוכן לפגוש שום פסיכולוגית".