עו"ד משה גלעד, לשעבר שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו 104.5FM, והתייחס למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולסיכויי הרשעתו בשלושת התיקים נגדו.

אלשיך מודה: "לא האמנו שנתניהו לא יתפטר, לקחנו בחשבון את התקדים עם אולמרט"
הרשעה בטוחה? שופטת בדימוס מעריכה: כך יגמר משפט נתניהו

"בתיק 1000 אין עבירת שוחד ולא סתם היועמ"ש לא קבע שוחד", אמר גלעד בפתח דבריו, "החברות הזאת הייתה חברות עמוקה. אין כאן ראיות שהוא קיבל משהו, או אפילו זרק את לחמו על פני המים, לכן אין עבירת שוחד, אבל יש עבירת מרמה והפרת אמונים. זאת כותרת העבירה שהיא חמורה מאוד, בנסיבות רגילות, בנסיבות מחמירות, שיכולה להגיע ל-7 שנות מאסר בפועל".

"מדובר בעבירה בעייתית", הוסיף, "במשפט הפלילי המודרני קיים כלל, שכל העבירות שמנוסחות לציבור חייבות להיות בהירות. זוהי אחת העבירות שמשפטנים ופוליטיקאים רבים, גם אני בהם, יוצאים חוצץ נגדן. העבירה הזאת צריכה להיות ממולאת בתוכן ברור, לא ע"י השופטים בדיעבד, אלא ע"י המחוקק והיא לא ממולאת. אתה אף פעם לא יודע מה הנויאנס בחיים, שהוא הפרת אמונים או מרמה. בן אדם בעצמו לא יודע בדיוק איפה גבול המרמה. בכל פעם שנפגשים, 3 שמפניות או 20 שמפניות לשנה. זו הפרת אמונים?".

"אם זה נכון ויאמינו לו, ואינני רואה סיבה שלא, בעניין הזה הוא עצמו אמר: 'אדוני ראש הממשלה, יש אישור לדבר הזה' ולטענתו נרמז לו על ידי נתניהו או רעייתו או שניהם: "היועמ"ש אישר את זה". זה לא נכון. מי שאישר את זה לפי מה שהבנתי, זה סנגורו, עו"ד ויינרוט המנוח. הבעיה היא בכמות. הרור לגמרי שראש הממשלה צודק באומרו: "הוא חבר מצוין שלי" ומותר לקבל מתנה מחבר. הבעיה זה כמות וכאן יש ויכוח למרות שהוא מאשר את זה. השאלה תהיה, המרכז של עבירת הפרת אמונים שאותו נציג ציבור, מכניס עצמו לניגוד עניינים".

לאחר מכן נשא גלעד עד כמה החלטת השופטים תהיה מושפעת מעדותו של מילצ'ן, והשיב: "אני חושב שכן. גם הוא עצמו אמר בחקירתו, דברים שהביעו אי נוחות בעצמו. האם השופטים ירצו או יוכלו בהיעדר כל אינטרס כלכלי ובחברות עמוקה, האם הם יוכלו להגיד: 'זה לא בסדר, הכמות מצביעה על בעייתיות, אבל לא היתה מחשבה פלילית לראש הממשלה'. זה קשה אבל זה אפשרי. אי נוחות וחשד כבד עדיין לא הופכים למחשבה פלילית. על זה בעצם המלחמה של הסנגור. בתיק הזה, אם הוא יגיע עד הסוף, הסיכויים להרשעה גבוהים יותר משני התיקים הגדולים יותר".