לקראת תחילת יומה החמישי של עדות איש העסקים ארנון מילצ'ן כחלק מתיק 1000, הצהיר אתמול מילצ'ן מעל דוכן העדים כי, לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא עזר לו עם ויזה לארצות הברית, זאת כתשובה לשאלה האם לדעתו נעשתה עבירה פלילית במעורבות רה"מ בהארכת הוויזה שלו. אביעד גליקמן ('חדשות 13') שוחח על כך עם ניסים משעל וטל שלו ב־103fm, והתייחס להשפעה של נוכחות שרה נתניהו באולם בית המשפט.

למרות האיסור: עדותו של מילצ'ן נפתחה עם נשיקה וחיבוק מרעיית ראש הממשלה
"נחזיר אתכם לארץ": עימות בין ההגנה לתביעה במהלך עדות מילצ'ן

"אני שומר על כבודם של השופטים, אבל מה שקורה זו שערורייה", אמר באשר לנוכחות שרה נתניהו באולם, והוסיף: "שרה נתניהו באה למילצ'ן ומתחבקים ומתנשקים. ראיתי בהפסקות שהוא יוצא, אז מונחת יד, פתאום היא עוברת לידו ומחייכים. תבינו, אסור בתכלית האיסור. שרה נתניהו, נכון, היא לא נאשמת, היא נמצאת באולם - שדרך אגב זו שערורייה בפני עצמה שלה אישרו להיות בתוך האולם ולעיתונאים לא, כי אין לה שום מעמד. היא חלק מרכזי ואינטגרלי מתיק 1000, הרי השמפניות היו בשבילה. לא סתם היא באה לברייטון, כנראה שהיא ידעה ובצדק למה היא באה לברייטון", אמר גליקמן.

לדבריו, "אני לא מבין את השופטים. אני חושב שלאור ההתנהלות אתמול ובימים האחרונים, השופטים היו צריכים לתת הוראה שלשרה נתניהו אסור להיות באולם, שהנוכחות שלה משפיעה על מילצ'ן. מילצ'ן היה אמור לשאת נאום, גם להגן על הדס קליין, על העובדים האחרים שלו, והנוכחות של שרה כנראה עצרה את זה. גם איך שהוא מתייחס להדס קליין, הוא אומר הערה פה, הערה שם. מדובר בעובדת בכירה שלך שעוברת פה מסע גיהינום וייסורים".

"בינתיים שרה בהחלט יכולה לרשום הצלחה על העידון של מילצ'ן בדברים שלו. על זה שהנוכחות שלה בהחלט עוזרת למילצ'ן לעדן דברים. קטונתי מלהיכנס לראש של מילצ'ן, ואני לא יכול להגיד לך 'כן, רק בגלל זה או לא'. לנתניהו יש את כל הזכות בעולם להיות בבית המשפט המחוזי בירושלים, גם לטוס לברייטון, אם הוא היה רוצה. הוא נאשם, וזכותו להיות באולם גם אם זה משפיע או לא על מילצ'ן, אבל לאשתו, לא. ברגע שלעיתונאים אסור, גם לה אסור. אסור לה לדבר עם העד וזו פשוט בושה וחרפה שהשופטים לא עושים כלום".

במהלך השיחה, הסביר גם את דעתו על עדות מילצ'ן, וטען: "צריך להפריד בין החקירה ראשית לנגדית. ביומיים של הראשית, הוא סיפק את הסחורה לפרקליטות. הוא סיפק את התזה של הפרקליטות. הוא דיבר על כך שהיו סיגרים ושמפניות, ושהוא נתן כרטיס פתוח לעובדים שלו, במיוחד להדס קליין, לתת כל מה שנתניהו ורעייתו רוצים. הוא דיבר על זה שהמתנות היו חד צדדיות. הוא אישר הרבה דברים שהוא אמר במשטרה. ואז הגיעה החקירה הנגדית, וכמו שבאמת ציפיתי, הוא התחיל להתמסר לפרקליטו של נתניהו, עורך דין עמית חדד. הוא לא אמר עדיין איזה משהו מהותי שסותר את תזה התביעה".

"במהלך העדות מילצ'ן לא אמר אף פעם שנתניהו עזר", סיכם גליקמן. "הוא הודה שהוא פנה לנתניהו בעניין, נתניהו באמת לא עזר לו. הוא ניסה לעזור ולא הצליח. כלומר, הפנה אותו לדן שפירו. הקטע שגם נתניהו מודה בחקירות שלו במשטרה שהוא ניסה לעזור לו, שגם דיבר עם דן שפירו וגם עם ג'ון קרי".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm