שופטי בית משפט העליון נעם סולברג, דפנה ברק-ארז ויוסף אלרון, דנו אתמול בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הרבנות הראשית וגופים נוספים, לבטל את החלטת ועדת המשמעת של מחלקת בחינות והסמכה ברבנות, לפסול מבחן שאליו ניגש העותר. זאת, מחמת הפרת נהלים וחשש לפגיעה בטוהר הבחינה, לאחר שברשותו נמצא טלפון חכם. 

בג"ץ הורה למדינה: נמקו מדוע לא לשלב נשים בתפקידי לחימה ביחידות המובחרות 
מילצ'ן מאשר בחקירה הנגדית: "אין שום קשר בין סיגרים ושמפניה לבין הויזה"

השופט סולברג, שדחה יחד עם חבריו עם העתירה, בחר בנימוקי פסק הדין לערוך השוואה מפתיעה בין המקרה המדובר לבין זה שחוותה דמותו של גדליה מסדרת הטלוויזיה שבאבניקים.

"בניגוד לדמותו של 'גדליה', בסדרת הטלוויזיה 'שבאבניקים', שמבחנו נפסל מחמת שיחה תמימה עם 'דבורה' בזמן מבחן ההסמכה לרבנות, בנושא שאינו קשור לבחינה (ראו שם, עונה שניה, בפרק הראשון); הרי שבעולם המציאות, איננו זוכים לראות מבעד לעדשת המצלמה, את אשר אירע 'בזמן אמת'", כתב שופט העליון.

נעם סולברג  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נעם סולברג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה משלב השופט סולברג אמירות משעשעות בפסקי דין שניתנו על ידו. כך, למשל, כתב בעבר כי "הצדדים או חלקם סבורים כנראה כי התיק מתנהל בבית המשפט העליון בשבתו כגננת" (בג"ץ 2022/10).

בפסק דין אחר (בג"ץ 6494/14) כתב: "נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי" (על משקל דברי רבי נחמן השגורים על פי ה'נחמנים').