"גלו אחריות שלא יקרה אסון שנתחרט עליו" כך פנה הבוקר (ראשון) מפקד מחוז (ממ"ז) מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון, אל מארגני המחאות לקראת ההפגנה המתוכננת למחר בנתב"ג. ניצב ביטון, התייחס למקרה החירום שאירע במוצ"ש סמוך לחצות, עת מטוס ועלה ובו 339 נוסעים נאלץ לחזור לנתב"ג ולבצע נחיתת אונס בשל שמשת חלון מנופצת שהיוותה סיכון חיים ממשי לכל הנוסעים ואנשי הצוות.

בשורות רעות לטסים בנתב״ג: אלו הצעדים של המחאה
העמידו גדרות תיל והציתו צמיגים: עצורים במחאה מול בית השר לוין

כוחות גדולים של חירום והצלה, כב"ה, מד"א משטרה ואנשי רשות שדות התעופה (רש"ת), נפרסו בתחומי נתב"ג תוך סגירת צירי התנועה בסביבה מחשש לאסון שעתיד להתרחש.

את האירוע הזה לוקח ניצב ביטון ומציין: "תרחיש הבלהות הלילה של מטוס עם מאות נוסעים שנדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג, מהווה נורת אזהרה לכולנו ומחייב אותנו לשמירה על צירי התנועה הביטחוניים בנתב"ג".

ממ"ז מרכז התייחס הבוקר בישיבת סגל הפיקוד למחאה הצפויה מחר בנתב"ג, בדגש על המענה המבצעי של כלל גופי החירום וההצלה לתרחיש שהתממש הלילה, וציין כי צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות ההצלה בכל עת.

בתום הדיון, סיכם ניצב ביטון כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין. עם זאת, הדגיש כי "יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".

נבהיר כי המשטרה תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תאפשר חסימת צירים וכל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות מתוך אחריות לביטחון הציבור. במשטרה מבקשים מציבור הנוסעים להקדים הגעה לשדה וממנו באמצעות רכבות.

מובילי המחאה "כוח קפלן" הגיבו על דבריו של ממ"ז מרכז במשטרה: "עצוב לראות את ההשתלחות הפוליטית גם על רשות שדות התעופה. זכותם של אזרחי ואזרחיות המדינה למחות בכל מקום נגד הדיקטטורה וזה בדיוק מה שיקרה מחר. מחאה דמוקרטית, בלתי אלימה, שתעצור את הכוונה הדיקטטורית של ממשלת ישראל. אנו מצפים ממשטרת ישראל לשמור על זכות המחאה הקדושה במדינות דמוקרטיות".