במטה הארצי של המשטרה בירושלים נערך היום (שלישי) טקס קבלת דרגות ניצב. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ניצל את נאומו כדי להודות למפכ"ל המשטרה על פועלו והוסיף: "אנחנו מובילים לא רק רפורמה כלכלית, לא רק  העלאת משכורות וגיוס אלפי שוטרים חדשים, אלא גם, ובעיקר, רפורמה בתפיסת הפעולה של המשטרה ושינוי כיוון במינוי תפקידים בכירים".

"לא יספור אותו": ההודעה על סיום כהונת שבתאי תפגע בתפקוד המשטרה?
מי יחליף את עמי אשד? אלה המינויים החדשים במשטרה

"השנה לראשונה התהפכה המגמה של השנים האחרונות. בלמנו את נטישת המשטרה. גם שיפרנו את שכרם של השוטרים , גם הענקנו להם גב, והמגמה הזו תשתפר בעזרת השם עוד בפעימות הבאות. המדיניות שלי היא מיקוד המשטרה בדברים החשובים לאזרח, בראשם - המאבק בפשיעה המאורגנת, בטרור החקלאי, בטרור הכלכלי,  בארגוני הפשיעה. מיליציות הפשע שמשגשגות פה בשנים האחרונות והפכו לצבא חמוש עם אלפי חיילים, הם איום קיומי על מדינת ישראל. כל דוחות המודיעין מדברים על התרחישים הללו", הוסיף.

לדברי בן גביר, "גובי הפרוטקשן שמאמללים את חיי התושבים בצפון ובדרום אף הם מאמללים את חיי האזרחים  והגיעה השעה לטפל בנושא בטיפול שורש. ולא פחות מזה חשוב הוא היחס השוויוני לכולם. לכל הציבורים בישראל יש חופש ביטוי להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק, ואין אנשים חסרי דם".

מהטקס נעדר מפקד מחוז ת"א במשטרה, עמי אשד, זאת לאחר שבניגוד לדעתו ולרצונו הועבר מתפקידו על ידי מפכ"ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי