קרוביהם של תשעת הצעירים ישראלים שנעצרו בטורקיה בחשד להטרדת דיילת קיבלו בתדהמה את דבר מעצרם. בשיחה בלעדית עם מעריב אונליין הבוקר (רביעי) הם מספרים על התחושות הקשות, וטוענים כי "הם בסך הכל עשו צחוקים ומחקו מיד את הסרטון".

פיגוע דריסה בתל אביב: 7 נפצעו בהם 3 קשה, המחבל נוטרל | עדכונים שוטפים 
ראש עיריית ג'נין: "היקף ההרס הוא קטסטרופלי, כמו אחרי רעידת אדמה"

דודו של תושב הנגב שעדיין שוהה במעצר סיפר למעריב: "הם היו חמישה במטוס. שיחררו את כולם, והשאירו רק אותו במעצר. אמרו לנו שישחררו אותו אחרי חג הקורבן, אבל כל פעם הגרסאות משתנות. בהתחלה אמרו לנו שלא מצאו טיסה פנויה ואז ביום שני הביאו אותו בפני שופט והשאירו אותו במעצר בכלא בגבול סוריה. אבא שלו נסע לטורקיה ולקחנו עורך דין מקומי".

בהתייחס לאירוע המדובר, הוא מסביר: "הבנתי שהם עשו צחוקים בטיסה וצילמו את הדיילת. פשוט הפקירו את הצעירים האלה, ללא עוול. המעשה לא מצדיק את המעצר. בגלל צחוקים עוצרים אנשים? הם רק הגיעו למדינה ואיך שהם נחתו המשטרה חיכתה להם בשדה התעופה. אני מקווה שהמדינה תתערב, מאשימים אותם בתקיפה והטרדה, אם זה מה שקרה אז שיראו הוכחות. אני בשוק מההאשמות האלה". 

אחותו של צעיר אחר שנמצא במעצר בטורקיה סיפרה: "פעם אחרונה שמישהו דיבר איתנו הייתה אתמול. אח שלי סיפר שמתישים אותם בכלא, אין להם שירותים בתא. לא נותנים להם לשתות ולדבר עם אף אחד. הם מאוד מפחדים, אמא שלי לא יודעת את כל הפרטים, אני מפחדת לספר לה. אני בוכה בלילות ובימים, אף אחד לא עוזר לי. בקונסוליה אומרים לי לחכות בסבלנות, אבל שום דבר לא זז. אמרו לי שהחג ייגמר, אז אחיך יחזור. החג נגמר אבל אחי לא חזר. אני לא יודעת באיזה תנאים הוא שם".