פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים וחצי מאסר על מחמד סביתאן, צעיר ממזרח ירושלים, שהיה שותף בשורה של אירועים אלימים נגד מתחם בו מתגוררים יהודים במזרח ירושלים ונגד כוחות הביטחון. בנוסף, הופעל מאסר על תנאי שהוטל בעבר על סביתאן כך שהוא ירצה כמעט שלוש שנות מאסר.

כתב אישום צפוי: בני 13 ו-14 יידו בקבוקי תבערה לעבר בית חולים
לאחר שהלמו בראשו: כתבי אישום יוגשו נגד תושבי מזרח ירושלים

נגד הצעיר הוגש כתב אישום הכולל שלושה אישומים שונים. לפי האישום הראשון, סביתאן היה חלק מחבורה שירתה זיקוקים על מתחם בית החושן שבהר הזיתים, בו מתגוררים יהודים. סביתאן עצמו היה בין הפורעים שעמדו על הגגות הסמוכים בכדי ליידות אבנים על כוחות הביטחון שיגיעו למקום לאחר הירי.

לפי האישום השני, סביתאן היה תצפיתן בחבורה שזרקה בקבוקי תבערה על בית החושן ואף ירתה עליו זיקוקים. אחד מבקבוקי התבערה פגע בחלון של חדר בו ישן תינוק בן חצי שנה שמיטתו הייתה במרחק של חצי מטר מהחלון, אשר החל לבעור. אב המשפחה הצליח לחלץ את התינוק ולכבות את האש. האישום השלישי כלל זריקת אבנים על כוחות ביטחון.

ההליך הפלילי נוהל על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, שם ביקשו להטיל על סביתאן 4 וחצי שנות מאסר. עם זאת, כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים החליט להטיל על סביתאן שנתיים וחצי שנות מאסר בלבד. יחד עם זאת, הוחלט להפעיל עונש מאסר על תנאי שהוחל על סביתאן בתיק אחר, כך שהוא ירצה חמישה חודשי מאסר נוספים.

פנינה נויבירט כתבה בגזר הדין: "העונש הכולל שייגזר על נאשם במקרה של ריבוי אירועים אינו סכימה אריתמטית של  העונשים הראויים בגין כל אירוע ואירוע, אלא עליו לשמור על יחס הולם בין חומרת מכלול האירועים שבביצועם הורשע הנאשם לבין עונש המאסר שייגזר עליו. יחס הולם כאמור נגזר, בין השאר, מתוך השוואה לעונשים הקבועים בדין בגין ביצוען של עבירות שונות".