גיא פלג פתח את תוכנית הרדיו שלו היום (שלישי) עם התייחסות להתבטאויות של פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, שטען כי השופטים ביצעו "פיגוע" במשפט נתניהו. "פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, הוא האדם האלים ביותר שאני פגשתי בכל הקריירה שלי, למעט כמובן עבריינים. האדם האלים ביותר שאני נתקלתי בו הוא פרקליט המדינה לשעבר משה לדור", חזר פלג. 

תיק 4,000: פרקליט המדינה לשעבר במתקפה על השופטים - "תקלה חסרת תקדים"
השופטת לשעבר נגד לדור: "עשה פיגוע לא פחות חמור לפרקליטות"

עוד הוסיף: "הייתה תקופה שבה הוא פרש מהיותו פרקליט מחוז ירושלים, ואחר כך חזר ומונה לפרקליט המדינה. בתקופת הביניים הזאת, אני הכרתי אותו ואפילו התיידדנו והיינו ביחסים טובים ממש. אבל תקופה קצרה אחרי שהוא נכנס לתפקיד, איזו כתבה שלי לא באה לו טוב, והוא התנהג כלפיי באלימות שלא ראיתי כמותה. הייתי בהלם". 

"מכיוון שזה היה באמת לפני הרבה מאוד שנים, אתם יכולים לתאר לעצמכם שעד היום לא נרגעתי מההלם הזה. התנהג באלימות קשה, ממש קשה. ביקש ממנהליי לפטר אותי. כתב מכתב אלים ביותר לכל הפרקליטים בפרקליטות המדינה, לכל 800 הפרקליטים, על כתבה אחת במהדורת החדשות שלא באה לו טוב, והכול כשמדובר בכתב שהיה ידיד אישי שלו", הוא הדגיש. 

"מאז לא פגשתי אותו ואין בכוונתי לפגוש אותו ואני גם לא מתייחס לדברים של האיש האלים הזה. זה הכול", הוסיף.

ממשה לדור נמסר בתגובה כי "גיא לדעתי הוא אחד הכתבים לענייני המשפט הטובים ביותר בתקשורת – יסודי, אמין, ערכי ואמיץ. מדובר באירוע מלפני המון שנים בו נתקלנו בפרקליטות בכתבה שלו, בה בדרך שטחית, מגמתית ומעוותת ביותר, הן עובדתית והן משפטית, תוארו התיק עליו דיבור היום. הן בתיאור הנושאים הרלוונטיים בו והן על מהלכי הפרקליטים שהופיעו במשפט, תוך פגיעה קשה ברבים. בעקבות כך, ניסחתי מכתב ארוך ומפורט אותו מיענתי למנהלו של גיא (מנכ"ל ערוץ 2 שאז), בו מתוארות כל חלקי מעידותיו בדרך הסיקור של אותה כתבה". 

הוא המשיך: "למיטב ידיעתי גם הוזכרה במכתבי הבקשה שהמנכ"ל יפעל בעניין זה על פי סמכויותיו כמנהלו. אני זוכר שהמכתב היה החלטי והביקורת המסוקרת בו הייתה ממוקדת, נחושה, אך בשום פנים היא לא הייתה בלתי עניינית או אלימה. בעקבות המכתב, נתכנסנו מנכ"ל ערוץ 2 דאז, גיא פלג עצמו ואנוכי, ושוחחנו על תכני הביקורת. נכון גם שהועלתה במכתב ובפגישה טרוניה כללית על כתיבה פוגענית שכזו, שהייתה נפוצה בידי כתבים צעירים אחרים, שחשבו אולי שכתיבה 'כסחנית' מצידם כלפי המערכות – גם אם אינה מבוססת על עובדות שהם בדקו באחריות - מעוררת עניין רב יותר אצל הקוראים".

"למיטב זכרוני, כלל לא הייתה מחלוקת בדבר כל אחד מפרטי הביקורת, והמנכ"ל לפי זכרוני והבנתי קיבל את הביקורת. אני סבור גם שכבר בפגישה נתגבשו הבנות באשר לדרכי טיוב הסיקור. אין לי כמובן התנגדות לפרסום המכתב, וככל שנשמר עדיין פרוטוקול מהפגישה – גם הוא מבחינתי יכול להתפרסם. מאז, ובמשך שנים, התרשמנו אני וחבריי במערכת שגיא התפתח וביסס מעמדו כאחד הכתבים האיכותיים, הערכיים והאמינים ביותר המופיעים על המרקע. בעוונותינו, חשבנו שהאירוע האמור, והפגישה שבאה בעקבות מכתבי, גם הם אולי תרמו לכך. מאז, עברו אמנם שנים מרובות. במהלכן, כן קיימנו מעת לעת קשרים מעטים, לרבות בפגישות אקראיות, אך גם בשיחות טלפון", הוסיף.

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור  (צילום: דיאגו מיטלברג עבור דוברות עיריית באר שבע)
פרקליט המדינה לשעבר משה לדור (צילום: דיאגו מיטלברג עבור דוברות עיריית באר שבע)

"בהמשך, הוסיף לדור: "גיא גם הזמין אותי להתראיין על ידו הן בתוכנית הרדיו שלו והן בערוץ 12. לפני ימים ספורים התראיינתי בתקשורת בעניין התנהלות השופטים במשפט נתניהו, והשמעתי ביקורת נוקבת עליה. באחד משני הראיונות נקטתי בביטוי "פיגוע" במהלך הצגת דבריי. הביטוי היה בלתי ראוי משום שמעבר לתוכנו ביחס להתנהלות השופטים יש לו קונוטציה שלילית מסוג שבשום פנים לא התכוונתי לשדרה. מיד לאחר הריאיון (בשבת תרבות בבאר שבע), כשמצאתי שמעדתי בהשמעת ביטוי לא ראוי, ביקשתי להתראיין והתראיינתי ברדיו כדי להשמיע צער והתנצלות על כך. אני משתפכם בעניין זה, משום שגם ניסוחיו של גיא בתוכניתו היום היו אלימים מאין כמותם".

הוא סיכם: "למרות דבריו שעשה מאמץ לנסח דבריו בזהירות, דומה שהוא בחר בביטויים האלימים והקיצוניים ביותר שניתן היה לגייס לשם הכפשתי ברבים. קשה שלא להתרשם שבניגוד לתחושתי במהלך אין ספור השנים מאז האירוע האמור בהן נדמה היה לי שהוא חלף עבר לו בלא להותיר משקעים ביחסינו האישיים – הנה, הופתעתי היום ממה שנראה כמסע נקמה על הפגיעה שחש אז. גיא ניצל את מעמדו בתוכנית הרדיו ואת שליטתו המוחלטת במיקרופון. את אלה, הוא גם ביסס אך על התנסות אישית אחת שלו – בו בהגינותו הודה שהיה "השחקן היחיד" שחש נכווה, ולא על שום חוויה נוספת שלו או של אחרים, שהצדיקו את האמירות הללו. מול מתקפתו ברדיו, כשהוא יושב לבדו באולפן, גם לא הייתה לי שום דרך יעילה להתמודד עם דבריו".

"מכל מקום, אין לי ספק שגיא, כפי שאני מכירו כיום, הוא איש הגון וראוי. לפיכך, אפשר וגם הוא ימצא לנכון לחזור בו מדבריו ולהתנצל, כפי שעשיתי אני. למיטב ידיעתי - אין איש שמכירני בחמישים שנותיי בשירות הציבור ובמגזר הפרטי שיתמוך על פי התנסויותיו האישיות מולי ולו בניואנס מהביקורת המשתלחת שהשמיע עלי גיא. שום דבר מהאמור לעיל, ולבטח גם לא הפגיעה הקשה בי במהלך השידור מהיום, לא ישנה את דעתי הכה חיובית על גיא פלג, כאמור, ואמשיך לצפות מידי ערב להופעותיו על המרקע, כששוב ושוב ארעה עד כמה תורם הוא כיום לציבור הצופים והמאזינים ככתב מעולה".