פרסום ראשון: יחידת התביעות של מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד פעיל השמאל יוסף טבדיוגלו ששפך מים רותחים על טל ישובייב תושב שכונת שמעון הצדיק בירושלים לפני כשנה וחצי. בעקבות האירוע יושבייב הגיש במשטרה תלונה נגד הפעיל, וזו כאמור החליטה להעמידו לדין.

כתב האישום מייחס לטבדיוגלו עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי כתב האישום, טבדיוגלו השתתף בהפגנת שמאל שהייתה בשכונת שמעון הצדיק, במהלכה נתלה דגל פלסטין בחצר הסמוכה לביתו של יושבייב. בסיום ההפגנה יושבייב יצא מביתו והסיר את הדגל. לפי כתב האישום, "אז ניגש אליו הנאשם ותקף אותו שלא כדין וללא הסכמה בכך ששפך עליו מים רותחים מכוס פלסטיק שאחז, פגע בגופו וגרם לו לצריבות בעור. במעשיו אלו תקף הנאשם את המתלונן וגרם לו לחבלה של ממש".

עו"ד חיים בלייכר מחוננו המייצג את טל ישובייב מסר: "אנו מברכים על הגשת כתב האישום. מדובר באירוע תקיפה חמור כאשר פעיל שמאל קיצוני מבצע פשע שנאה ובוחר לתקוף באמצעות משקה רותח בן אדם אחר אשר אינו פועל לפי עמדותיו. מדובר במדרון מסוכן, פעילי השמאל עברו מזמן את הגבול בין מחאה דמוקרטית לבין הפעלת אלימות כלפי מי שאינו כדמותם או לרוחם. אנו מצפים מבית המשפט בסופו של הליך לענישה משמעותית ומחמירה כדי לגדוע את תופעת האלימות שפושה כאש בשדה קוצים בקרב אותם פעילים".