עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף בוועדת המשטרה בלשכת עו"ד, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ על פרישתו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמי אשד. בין היתר, תקף עורך הדין את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על מינוי מחליפו של אשד כמפקד המחוז.

ניצב עמי אשד הודיע על פרישה ותקף: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי"
שר מהקואליציה במתקפה חריפה: "שמח שאשד עוזב, צריכים להוציא את המוגלה הזה" 

"עוד מעט גם אין לשכה ואין ועדת משטרה, אנחנו בין הפטיש לסדן ואנחנו לא יודעים איפה אנחנו נמצאים", ציין עו"ד פישלר, "אבל בהצהרה של עמי אשד יש הרבה מעבר להצהרת פרישה. עמי אשד בעיני לפחות הוא אחד הניצבים הטובים ביותר, יחד עם ניצב אבי ביטון. אתמול אני רואה איך אדם עתיק זכויות, נאלץ לפרוש אחרי 33 שנות שרות. אנחנו צריכים לזכור דבר אחד: לשר איתמר בן גביר, יש את הסמכות לעשות את סבב המינויים, כפי שהוא מבין".

באשר לדבריו של אשד, שאמר "זו הדחה פוליטית", "יכולתי להפעיל כוח לא סביר", "למלא את המיון באיכילוב עם ראשים שבורים ועצמות מרוסקות", אמר עורך הדין כי "זו אמירה קשה. זה הולך לכיוון לא טוב. זו אמירה לא רק מהבטן, גם מהראש. זו אמירה שאומרת בעברית שלי: שללו לי את החופש לשיקול דעת, בעצם אמרו לי לעבוד כמו בובה לעבוד כמו רובוט. בעצם אמרו לי: אתה חייב בשימוש בכוח פיזי ולממש את המדיניות של השר".

עמי אשד (צילום: אבשלום ששוני)
עמי אשד (צילום: אבשלום ששוני)

"עמי אשד אמר אמירה מאד קשה ונוקבת: 'רבותי יש לניצבי משטרה גם שיקול דעת איך לפקד ואיך לנהל הפגנות'. מה בעצם אומר השר בן גביר? במשמרת שלי הוא לא יהיה מפקד מחוז, אבל אשבץ אותו מפקד אגף הדרכה. הרי הוא יצטרך ללמד שוטרים! אני לא מבין. אתה לא רוצה אותו כמפקד מחוז אבל רוצה אותו במפקד תורת הלחימה של המשטרה? מאד כואב לי", הוסיף, ושאל: תגיד לי, איתמר בן גביר, את מי שיבצת במקום עמי אשד? לקחת את מפקד המחוז הדרומי, עם הביצועים הכי נמוכים במשטרה ושמת אותו במקום עמי אשד? אם הייתי עד עכשיו מבולבל אז עכשיו אני לגמרי מבולבל. מילא היית שם כוכב צמרת. אני לא זוכר מעולם שמדיחים ניצב על דברים הרבה יותר גרועים: על ביצועים, על עבירות, דברים קשה שהוא עשה".