בצל המחאות: שר הפנים והבריאות משה ארבל (ש"ס), שיגר הערב (חמישי) מכתב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בו טען ליחס מפלה בכל הקשור להפגנות מול אישי ציבור. בתחילת הפנייה, הזכיר את ההפגנות שנערכו מול ביתו של קודמה בתפקיד, אביחי מנדלבליט.

"משת״פים של הדיקטטורה": הפגנות מול בתי השרים; מוחים נעצרו
"נוציא מיליון איש לרחובות": האולטימטום של ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית

"ההפגנות בתחילתן מוקמו בסמוך לביתו הפרטי של עו"ד מנדלבליט אולם לאחר כחודשיים החליטה המשטרה בגיבוי הייעוץ המשפטי לממשלה לאסור על המשך קיום ההפגנות בסמוך ממש לבית ולהעבירן לכיכר גורן, כיכר ציבורית המצויה כדי 400 מטרים מביתו של עו"ד מנדלבליט", ציין. 

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דני אבס)

עוד הוסיף כי "בשעה זו ממש מתקיימת הפגנה כחמישה מטרים מחלון ביתי, בית משותף ובו דיירים רבים נוספים. אין צורך להכביר במילים על אודות הקושי הרב לקיים שגרת בית ושגרת חיים תקינה בבית ובו ילדים קטנים על רקע הפגנות המוניות במרחק מטרים ספורים, וודאי כשאלו הפגנות חוזרות ונשנות המפריעות לשגרת היום של ילדים קטנים. קושי בעטיו הורחקו המפגינים מביתו של עו"ד מנדלבליט". 

ארבל דרש מהיועמ"שית למנוע "הבחנה פסולה": "איני מאמין שהייעוץ המשפטי לממשלה ייתן ידו להבחנה פסולה ולעשיית איפה ואיפה במקרה כה ברור ומובהק, אבקש בנסיבות אלו כי המשטרה תורה להעביר גם את ההפגנות ליד ביתי לכיכר גורן כפי שנעשה בעניינו של עו"ד מנדלבליט".

'החלוקים הלבנים' בתגובה למכתבו של שר הבריאות משה ארבל ליועמ"שית: "החלוקים הלבנים ומטפלי בריאות הנפש הגיעו לשר הבריאות למחות על כך שהוא אינו מגן על מערכת הבריאות ובריאות הציבור מפני נזקי הממשלה וההפיכה, אשר כבר עכשיו פוגעת במערכת הבריאות. במקום לדבר עם המפגינים, המטפלים בנפגעי הגוף והנפש, שר הבריאות מפחד לשמוע את האמת. במקום לדאוג לציבור הוא דואג לעצמו. הממשלה קורעת את העם ומקדמת חורבן, אנשי הבריאות קרעו את בגדם לאות אבל בי"ז בתמוז".