בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עם הרכב השופטים יעל רז לוי, אהרון משניות וגילת שלו, גזר היום (ראשון) על דוד בוקובזה 35 שנות מאסר ו-408,000 שקלים פיצויים לקורבנות ומשפחותיהם. כזכור, בוקובזה הורשע בעבירות של המתה, ניסיון רצח, תקיפה, הצתה וכן בעבירות נשק, זאת לאחר שרצח את חברו וניסה לרצוח את גרושתו ולהצית את דירתה.

שפך חומצה והצית את דירת גרושתו: מסע הנקמה של דוד בוקובזה

במסגרת הדיון ציין ביהמ"ש כי הנאשם החל ביום בהיר אחד במסע נקמה. הוא לא עצר לרגע ופעל בקור רוח כאשר הוא ממשיך מזירה לזירה. לאור האמור, קיבל בית המשפט גם עמדת הפרקליטות כי אין לראות בעבירות כעבירה אחת מתמשכת אלא מספר אירועים מובחנים. כמו כן, ביחס למצבו הנפשי, ציין בית המשפט כי הוא הובא בשיקולי העבירה אך אין מקום להביא אותו גם במערך השיקולים לעונש.

על בוקובזה נגזרו, כאמור, 35 שנות מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי, 258 אלף שקלים פיצויים למשפחת המנוח ו-150 אלף שקלים לגרושתו ובנותיו. 

בתום הדיון ציינה עו"ד רחלי אטיאס, מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), שניהלה את התיק כי: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש משמעותי. מדובר בנאשם שלאחר תכנון קפדני המית את חברו באופן אכזרי ואלים, ניסה לרצוח את גרושתו, דבר שנמנע רק בזכות תושייתה הרבה ולאחר אף ניסה להצית את דירתה. לאורך כל המשפט ניסה הנאשם לטעון כי קורבן העבירה והמתלוננים הם אחראים, למרות האמור בית המשפט קיבל את עמדתנו ומצא את הנאשם אחראי למעשיו".

עוד הוסיפה עורכת הדין: "בימים אלו בהם האלימות בחברה הישראלית גואה, אנו מקווים שעונש זה יסייע ולו במעט בהשבת תחושת המוגנות והביטחון למתלוננים ובני משפחותיהם ובנוסף, יהווה עוד כלי הרתעתי במאבק העיקש למיגור התופעה".