השופט דב פולוק מבית משפט השלום בירושלים זיכה לאחרונה אדם שנאשם בתקיפת שוטר ובעבירות נוספות, זאת בשל התנהלות המשטרה אשר גרמה לפגיעה ממשית ובלתי צודקת ביכולת של הנאשם להגן על עצמו. 

על פי כתב האישום, במהלך נסיעה ברכבת הקלה בירושלים הנאשם לא שם זמם לכלב שלו. לאחר ששני שוטרים, אחד מהם ללא מדים, דרשו ממנו לשים את הזמם, הנאשם תקף את השוטר בלבוש האזרחי. הנאשם נעצר לשלושה ימים, ולאחר קבלת אישור מיוחד הוגש נגדו כתב אישום לאחר יותר משנתיים. כל האירוע התרחש במהלך נסיעה של תחנה אחת ברכבת הקלה.

עם זאת, מתברר כי התמונה העולה מכתב האישום אינה חזות הכל. לאחר שעו"ד מתניאל בן שטרית מהסניגוריה הציבורית ניהל את ההגנה של הנאשם, אשר מתפרשת על פני למעלה מ-300 עמודים, השופט פולוק החליט לזכות את הנאשם מכל העבירות שיוחסו לו.

בין היתר, המשטרה לא תפסה את תיעוד האירוע ממצלמות הרכבת הקלה, תיעוד שלפי קביעת השופט מהווה "ראיה חיונית ביותר לטענות ההגנה של הנאשם". המשטרה לא טיפלה במהירות הנדרשת להשגת הסרטון מהרכבת הקלה, והוא נמחק.

המשטרה אמנם הצליחה להשיג את תיעוד האירוע ממצלמות התחנה המרכזית בירושלים, אך בשל תחזוקה לקויה של המחשב הישן, כל הסרטונים שהיו על המחשב אבדו לנצח, כולל הסרטון שמתעד את שאירע ברכבת הקלה. המשטרה אף הצליחה לאבד את הדיסק אליו הועתק הסרטון.

השופט פולוק כתב כי: "מצב זה היה נמנע, אילו משטרת ישראל לא הייתה גורמת להיווצרות מחדלי חקירה מיותרים וחמורים שפגעו פגיעה ממשיים ובלתי צודקים ביכולתו של הנאשם להתגונן ואילו המאשימה מצידה הייתה מבינה את חומרת הפגיעה בנאשם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר במקרה בו על פי החשד הטיל הנאשם אימתו על פקחי הרכבת ונוסעת שאחזה פעוט, בשל בקשתם כי ישים זמם על פיו של כלב עמו עלה לרכבת. גם דרישת השוטרים לא נענתה ובתגובה תקף הנאשם את השוטרים עד שנעצר. בתום פעולות החקירה הועברו הממצאים לידי הפרקליטות והוגש כתב אישום. בחלוף זמן, מצא לנכון בימ"ש שלום לזכות את הנאשם. נציין, ככל וישנה ביקורת שיפוטית הרי שזו נלמדת ובמידת הצורך מופקים לקחים".