פרסום ראשון: בית משפט המחוזי בירושלים גזר מאסר של 38 חודשים, שלוש שנים וחודשיים, על מוחמד אבו גנאם שהצית את הרכב של הרב דב ליאור, מבכירי רבני הציונות הדתית. הרכב היה רשום על שמה של רעייתו של הרב, הרבנית אסתר ליאור.

"אינו נאמן למדינה": בן גביר ביטל את השתתפות כוכב "פאודה" בכנס בצפון
בכיר ביטחוני לשעבר בעד המשמר הלאומי: "הרבה יותר זול מחיזוק המשטרה"

אבו גנאם הורשע כי החליט להצית רכב של יהודי המתגורר בשכונת בית אורות שבהר הזיתים בירושלים ממניע גזעני. אבו גנאם נכשל בניסיון הראשון, ובניסיון השני הוא הצית את רכבה של הרבנית ליאור.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להטיל על אבו גנאם בין 5 ל-7 שנות מאסר, ועורך דינו של אבו גנאם סבר כי יש להטיל עליו בין שנה לשלוש שנות מאסר. כאמור, השופטת חנה לומפ הטילה על אבו גנאם מאסר של שלוש שנים וחודשיים בלבד.

השופטת לומפ כתבה בגזר הדין כי "יש ליתן משקל לכך שהנאשם ביצע את המעשים ממניע גזעני, תוך גילוי איבה ועוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה בשל השתייכות למוצא לאומי אתני, כפי שנקבע בהכרעת הדין".

"הנאשם היה מודע לכך שרכבים אלו שייכים ליהודים נוכח העובדה כי מדובר בשכונת "בית אורות" בה מתגוררים יהודים, ונוכח העובדה כי בחנייה הונחו ספרי קודש, אשר לדברי הנאשם, שייכים הם לאנשים דתיים. נסיבות מעשיו של הנאשם ונסיבות האירוע מלמדות גם הן על כוונתו של הנאשם לפגוע ברכושם של יהודים דווקא", הוסיפה השופטת לומפ.

איתמר בן גביר מודה לרנ"צ יעקב שבתאי על שירותו כמפכ"ל. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

השיקולים של השופטת לומפ להטיל עונש קל יחסית על אבו גנאם הם הודאתו של אבו גנאם ברוב המעשים שיוחסו לו, הסכמתו כי כל חומר הראיות נגדו יוגש והבעת חרטה על מעשיו. בנוסף ניתן משקל לכך שאבו גנאם ללא עבר פלילי, גילו המבוגר, היותו מכור לסמים ואב לארבעה ילדים התלויים בו כלכלית. עוד נשקל כי אבו גנאם נמצא במעצר בשנה האחרונה, "וידוע כי תנאי מעצר קשים מתנאי מאסר".

כאמור, השופטת לומפ הטילה 38 חודשי מאסר על אבו גנאם. בנוסף הוטל עליו לשלם לרבנית אסתר ליאור פיצוי בסך 5,000 ש"ח. השופטת רמזה כי הרבנית ליאור יכולה לתבוע את אבו גנאם בכדי לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לה: "יוער, כי מדובר בסכום פיצוי ראשוני בלבד, ופתוחה לפניה הדרך לפעול על פי חוכמתה בגדרי הליך אחר".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר ליווה את הרב כנפגע עבירה מסר: "אנו מברכים על מאסרו של המחבל למשך כמה שנים. יש כאן מסר חשוב של ענישה משמעותית כנגד טרוריסטים גם כשמדובר במחבל עם לחץ נפשי. אסור ששיקולים אישיים של המחבלים יבואו על חשבון המלחמה בטרור".