לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בחודש שעבר בגין התעללות ואלימות כלפי פעוטות, החליט היום (שלישי) השופט  נאסר אבו טהה לשחרר את אילנה קובר למעצר בית ללא תנאים מגבילים  וחויבה להפקיד 25 אלף ש"ח וכן ערבויות נוספות בגובה 50 אלף ש"ח. מו כן נאסר על כניסת פעוטות וילדים לבית בו קובר תשהה במהלך מעצר הבית, הוטל עליה איסור עיסוק וגישה לפעוטות, צו איסור יציאה מהארץ וכן צו פיקוח של שירות המבחן.

כזכור, קובר נעצרה בחודש מאי בחשד שנהגה באלימות כלפי הילדים בפעוטון אותו ניהלה במשך כ-30 שנה. לפי כתב האישום, קובר מואשמת ביותר מ-380 מקרים של התעללות בפעוטות במעון שהיו תחת אחריותה. הפרקליטות ביקשה לחלט את הנכס ששימש להפעלת הפעוטון ולעצור את קובר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, אך כאמור, השופט אבו טהה החליט לשחררה למעצר בית. 

ההורים מ"גן הזוועות" מקריאים את כתב האישום הקשה. באדיבות ההורים (צילום :באדיבות ההורים)

הורי הגן המזועזעים מתכננים למחות באופן יומ-יומי ליד חלופת המעצר, תחת הקריאות: "הילדים שלנו לא ישנים גם את לא תישני". לדברי ההורים התירו את דם ילדיהם, ושחרורה של קובר למעצר בית מעביר מסר ברור שאומר שאין מחיר להתעללות וצילוק נפשות של ילדים.

ההורים מתכננים להפגין מדי יום מול הבית בו תשהה במהלך המעצר. סיוון מזרחי, אמא של ילדה בגן, מסרה למעריב: "ההחלטה לשחרר אותה למעצר בית מקוממת אותנו מאוד. היא תהיה במושב, כאילו בנופש, עד לגזר הדין שלה. אפילו אזיק אלקטרוני לא שמו עליה, שחררו אותה פשוט עם כלום. אנחנו לא נשתוק על השחרור הזה. נעשה הפגנה מול הבית בו היא תהיה עצורה".