הורי הפעוטות מגן הילדים באילת זעמו היום (שלישי) בעקבות החלטת בית המשפט לשחרר את הגננת אילנה קובר למעצר בית. ההורים זועמים על ההחלטה לשחרר את קובר, ומתכננים להפגין מדי יום מול הבית בו תשהה במהלך המעצר. 

הוארך מעצר הגננת מאילת: "יש שקי תפו"א שהורמו בצורה עדינה יותר מהתינוקות"
"הטיחה ילדים על הרצפה": צפו - הורי "גן הזוועות" מקריאים את כתב האישום המזעזע

סיוון מזרחי, אמא של ילדה בגן, מסרה למעריב: "ההחלטה לשחרר אותה למעצר בית מקוממת אותנו מאוד. היא תהיה במושב, כאילו בנופש, עד לגזר הדין שלה. אפילו אזיק אלקטרוני לא שמו עליה, שחררו אותה פשוט עם כלום. אנחנו לא נשתוק על השחרור הזה. נעשה הפגנה מול הבית בו היא תהיה עצורה".

אילנה קובר (צילום:  ירדן רוזנטל)
אילנה קובר (צילום: ירדן רוזנטל)

ההחלטה לשחרר את קובר באה בניגוד לעמדת פרקליטות מחוז דרום אשר דרשה להשאיר את קובר במעצר עד תום ההליכים. קובר שוחררה למעצר בית מלא וחויבה להפקיד 25 אלף ש"ח וכן ערבויות נוספות בגובה 50 אלף ש"ח. כמו כן נאסר על כניסת פעוטות וילדים לבית בו קובר תשהה במהלך מעצר הבית, הוטל עליה איסור עיסוק וגישה לפעוטות, צו איסור יציאה מהארץ וכן צו פיקוח של שירות המבחן.

לפני כחודש פרקליטות מחוז דרום הגישה נגד קובר בת ה-63 כתב אישום מחריד, במסגרתו קובר נאשמת כי התעללה בפעוטות בפעוטון אותו ניהלה במשך כ-30 שנים. קובר נאשמת בכ-400 מקרים שונים של התעללות ב-26 פעוטות שהיו תחת אחריותה. הפרקליטות ביקשה לחלט את הנכס ששימש להפעלת הפעוטון ולעצור את קובר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, אך כאמור, השופט אבו טהה החליט לשחררה למעצר בית.