הסניגור הציבורי של מחוז ירושלים, עו"ד ודים שוב, פנה אל המשטרה ודרש לעצור את התופעה בה שוטרים עוצרים חשודים בניגוד להוראות בית המשפט כי אין לעצור את אותם החשודים, תופעה שפורסמה לאחרונה במעריב. עו"ד שוב פנה אל קצין אגף חקירות ומודיעין במחוז ירושלים, נצ"מ דני אמויאל, ודרש ממנו לטפל בתופעה.

בפנייתו, כתב שוב: "בהתנהלותה, מתעלמת משטרת ישראל לא רק מהחלטות שיפוטיות מחייבות ופועלת בניגוד מוחלט אליהן, אלא גם מהוראותיו הברורות של חוק המעצרים. בעשותה כך, מקנה המשטרה לעצמה שיקול דעת עצמאי וסמכויות יתר שלא הוענקו לה באף מסגרת משפטית".

"התנהלות זו פותחת פתח רחב לפגיעה נוספת בזכויות חשודים, לפי שיקול דעתה העצמאי של המשטרה ובניגוד לכל דין, ולכן אני רואה חומרה יתרה שחורגת מעניינים האישי של החשודים".

כזכור, במעריב פורסם לראשונה כי משטרת ישראל מגישה לבית משפט בקשה להוצאת צו מעצר כנדרש על פי חוק, ולעיתים לאחר שבית המשפט אינו מוציא את הצו המבוקש – החשודים נעצרים בכל זאת.

הסנגור הציבורי במחוז ירושליפ, עו''ד ודים שוב (צילום: פרטי)
הסנגור הציבורי במחוז ירושליפ, עו''ד ודים שוב (צילום: פרטי)

עו"ד שוב טוען כי לאחר המעצר שבוצע בניגוד להחלטה שיפוטית, כאשר המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את המעצר של החשודים הללו, היא מעלימה מהשופטים את המידע כי כבר הוגשה בקשה לצו מעצר וזו נדחתה: "עיון בכל הבקשות שהוגשו במקרים אלו מלמד כי סעיף "על בקשות מעצר קודמות הנוגעות לאותו עניין ועל החלטות בית משפט בהן" בנוסח הבקשה להוצאת צו מעצר שהוגשו לבית משפט השלום בירושלים נותרו ריקים".

במשטרת ישראל סרבו להתייחס לטענות ומסרו: "מכתבו של הסנגור הציבורי התקבל לידינו ואנו נשיב לפונה כמקובל ולא באמצעות אמצעי התקשורת".