מועמדת מפלגת יש עתיד לראשות עיריית קריית אונו מיכל רוזנשיין, נחקרה באזהרה במשטרה בחשד לעבירה על חוק הגנת הפרטיות במהלך השבוע שעבר, כך נודע ל"מעריב". החקירה התנהלה בעקבות תלונה שהוגשה בשם עיריית קריית אונו, לאחר שזו קיבלה דו"ח סייבר לפיו הועברו מידעים ארגוניים מתיבת המייל הארגונית של רוזנשיין אל תיבת המייל הפרטית שלה.

לאחר שבוע דרמטי: מהפך בצמרת, האם הקואליציה מחזיקה ברוב?
סערת עילת הסבירות: לפיד בפנייה דרמטית לארנון בר דוד - "להשבית את המשק"

על פי הדו"ח, "ככל הנראה מדובר באירוע אבטחה חמור". לפי תלונה שהוגשה לרשות להגנת הפרטיות והגיעה לידי מעריב, מתוקף תפקידה כמנהלת אגף פניות תושבים בקריית אונו רוזנשיין מונתה לתפקיד מנהלת מאגר המידע ריכוז פניות הציבור. רוזנשיין התפטרה מתפקידה לפני כחודש. בעירייה עלו חששות "לשימוש רוזנשיין במידע אליו הייתה חשופה תוך חריגה מהרשאות גישה, בניגוד גמור לנהלי אבטחת המידע של העירייה ולדין ובהפרה של חובת הסודיות עליה חתמה רוזנשיין".

יאיר לפיד תוקף את בנימין נתניהו והממשלה (צילום: לשכת חבר הכנסת)

לשם כך, כאמור, הוזמן הדו"ח אשר "קבע באופן חד וחותך כי רוזנשיין העבירה בהסתר מידע רגיש אודות תושבים הכולל כתובות, מספרי טלפון, מספרי ת.ז. וכדומה אל תיבת המייל הפרטית שלה. כאמור, רוזנשיין נחקרה באזהרה בחשד כי ביצעה את המעשים שנטענו כלפיה. למעריב נודע כי ביום שלישי הקרוב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צפוי להגיע לערב השקת קמפיין הבחירות של רוזנשיין.

מיכל רוזנשיין מסרה בתגובה: "מאז נחשפה מועמדותי לראשות עיריית קריית אונו הופעלו עלי מסעות הפחדה ולחצים. לא ביצעתי שום פעולה או מעשה היכולים להתפרש כפגיעה בפרטיות. מצער כי בניסיון לפגוע במועמדותי, נעשות פעולות נגדי שהן בבחינת כל האמצעים כשרים. לא תרפו את ידיי במטרה אליה אני מגוייסת - להמשיך ולשרת את תושבי קריית אונו כראשת העיר הבאה".

מטעם העירייה, נמסר בתגובה: "עיריית קריית אונו בעצת היועץ המשפטי שלה מנועה מלהשיב בעניינים הנתונים בחקירה משטרתית. מתוך כך לא נוכל לאשר או להכחיש את הדברים. אנו מניחים כי ככל שמתקיימת חקירה,  פרטיה יימסרו על ידי הגורמים העוסקים בכך".

ממפלגת יש עתיד נמסר: "אנחנו גאים להציב נשים חזקות כמו מיכל רוזנשיין בקרית אונו, בהתמודדות בבחירות המוניצפליות בכל הארץ. בנוגע לתלונה שהגיש ראש העיר המכהן נגד רוזנשיין שהחליטה להתמודד מולו, אנו סומכים על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם נאמנה ושיתברר בקרוב כי לא נפל שום פגם בהתנהלותה של רוזנשיין".