ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, הגיש תביעת לשון הרע נגד תושב העיר בטענה כי הוא פרסם עליו פרסומים מכפישים שאינם מבוססים ואף איים עליו כי אם ינהל מולו הליך משפטי - הוא "יחשוף עליו מידע".

ישראלי נעצר באוגנדה: חשוד כי רצח את אשתו כי חשד שניהלה רומן
עבירות מין במצג שווא של טיפול: תשע שנות מאסר נגזרו על המטפל אליהו זריהן

על פי כתב התביעה, "חרף שבידיו לא היה כל מידע אמיתי, הנתבע שב וחזר ברפיטטיביות על טענותיו הסתומות אשר לא פורטו ולא נתמכו בראיות, וקשר את התובע ל'שחיתות' ברף הגבוה, תוך שהוא מייחס לו שותפות במעשים פליליים חמורים, המנוגדים למינהל תקין ולחוק".

כוכבי מציין בתביעה כי הוא נאלץ להגיש את התביעה נגד התושב "שכן כל דרך אחרת לנסות לרסן את הנתבע מפרסומיו הדיבתיים לא הועילה". כוכבי מוסיף כי ניסה לפנות לתושב בניסיון לעצור את הפרסומים המכפישים נגדו, אך הפנייה "נענתה באיומים מטרידים מאד לפיהם, בפשטות, אם יעז התובע לתבוע את הנתבע, "ייאלץ הנתבע להגיש כנגד התובע וחברו תלונות למשטרה ובאמצעי התקשורתי".

לטענת כוכבי, התושב ביצע עבירות בנייה והעירייה דרשה ממנו להרוס את הבנייה הלא חוקית ו"מאז נדמה כי הוא בוחר לתעל את כעסו להכפשת ראש העירייה וטרם פרסומיו לא טרח כלל לפנות לראש העירייה או לדוברות".

מטעם עו"ד עילית גלעד ממשרד לוינטל-גלעד, המייצגת את כוכבי, נמסר: "אין מדובר בתושב תמים שיש לו ביקורת עניינית על ראש העירייה, כי אם בבעל אינטרס המפיץ מידע שקרי, תוך הצגת מצג שווא של "אחד שיודע" כאילו יש גיבוי לדבריו, בעוד אלה הינם שקרים בוטים אשר בבדיקה פשוטה טרם פרסומם יכול היה להיווכח כי לא עומד מאחוריהם כלום. ראש העירייה, כשליח ציבור, מעודד שיח חופשי וביקורת על פועלו, אולם לא יתן ידו להפצת שקרים מוחלטים שיקנו אחיזה בציבור. בענייננו, זו לא ביקורת אלא דיבה. והחמור מכל - הניסיון להלך אימים על ראש עיר בישראל לא יצלח, גם ראשי ערים זכאים להגנה על שמם הטוב מפני מפיצי דיבה חמורה".