חברת "רני צים מרכזי קניות" הודיעה היום (רביעי) כי היא תובעת את חדשות 12 ואת כתב התחקירים של הערוץ עמרי מניב בסכום של 5 מיליון ש"ח, בעקבות כתבת תחקיר שפורסמה וטענה לעסקת שוחד לכאורה בין החברה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וראש עיריית מעלות-תרשיחא.

הראפר הידוע נאשם כי השתמט מהצבא בכוונה - ותובע עשרות אלפי שקלים

כזכור, אביגדור ליברמן הגיש גם הוא לפני כשבוע תביעה נגד מניב באותו נושא, בסכום של 12 מיליון ש"ח. בישראל ביתנו תקפו: "מדובר בתחקיר שקרי שנועד להכפיש את ח״כ ליברמן ובני משפחתו ולפגוע במפלגה בבחירות המוניציפליות". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רני צים (צילום: אורן קאן)
רני צים (צילום: אורן קאן)

בכתבה נטען כי בין שלושת הגורמים נרקמה עסקה במסגרתה ראש העיר מעלות-תרשיחא כביכול ויתר ל"רני צים מרכזי קניות" על חוב בגין היטל השבחה בסך של מיליוני שקלים, בתמורה למינויו של בנו של ח"כ ליברמן כדירקטור בחברה, ובשל היות ראש העיר חבר קרוב של ח"כ ליברמן ופעיל עבר במפלגה.

התובעים ציינו: "בכתב התביעה נטען כי בניסיון לבסס את תיאורית הקונספירציה שהועלתה בכתבה, נערך טשטוש מכוון של לוחות הזמנים שהוצגו, והועבר לצופים מסר ברור לפיו "בִּן-לַיְלָה" נעלם לו חוב של מיליוני שקלים לעיריית מעלות תרשיחא, בסמיכות למינויו של בנו של ח"כ ליברמן כדירקטור בחברה. במקום כתבה עיתונאית מדודה ומאוזנת, כך על פי כתב התביעה, הוסתרו נתונים ועובדות מהותיים שהיו בידי חברת החדשות טרם שידורה של הכתבה המכפישה, וטשטוש מכוון של לוחות הזמנים במציאות".

אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הוסיפו התובעים בכתב התביעה כי "בכתבה הוחסרו פרטים עובדתיים מהותיים ביותר, כך למשל, עמדו בפני הנתבעים מסמכים המעידים כי הסיבה שהעירייה חזרה בה מדרישתה ביחס לתשלום היטל השבחה בגין התוכנית היא כי מדובר היה מלכתחילה בהליך פגום שנפלו בו אי סדרים ציבוריים קשים ביותר. וכן מציינים בתביעה כי: "בפני חברת החדשות עמדו ראיות מוצקות לכך שה"חוב" הוא לא חוב, וכי אין כל קשר בין ההליך שהתנהל בין העירייה ובין החברה ובין המינוי האמור. השמטת המידע המהותי הנ"ל (ולכל הפחות הצגתו בתור גרסתם של התובעים), גורעת גריעה ניכרת מאמיתות הפרסום, ויוצרת אצל הצופים מסר שלילי, מעוות ושגוי ביותר ביחס לתובעים".