בית המשפט העליון נתן היום (חמישי) צו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות, עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית, וקבע את הדיון בעתירה כנגד חוקתיות חוק טבריה ליום 30.7.2023. הנשיאה חיות קובעת הרכב מורחב של תשעה שופטים בעתירה.

יוזם "חוק טבריה" טוען: "אני לא מכיר את ראש העיר, התושבים התחננו"
"לפעמים האמת יוצאת לי": ואטורי חשף את המטרה האמיתית של "חוק טבריה"?

כזכור, התנועה לטוהר המידות, המועמדת לראשות עיריית טבריה עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית עתרו לבג"ץ כנגד החוק אשר עבר בקריאה שנייה ושלישית במליאה. הוא מבקש לקבוע כי יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים. בתוך כך, מאפשר החוק למקורבו של אריה דרעי, מר בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר.

סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי, אמר במהלך הדיון במליאה על הצעת החוק: "שלא נתבלבל, בהצבעה לא בוחרים ראש עיר. פשוט נותנים אופציה ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות בטבריה". 

עו"ד שני אילוז המתמודדת על ראשות העיר טבריה מסרה בתגובה 'למעריב': "יש שופטים בירושלים, טוהר הבחירות, הליך הבחירה הדמוקרטי נשמר, אני מברכת על הוצאת צו הביניים של בית המשפט העליון, בפני עוד דרך ארוכה עד לנצחון אבל אני מאמינה שתושבי טבריה יודעים היטב שהמרוץ לראשות העיר יכריע את עתיד העיר לנצח. הגיעה העת להתחדשות".