נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, הודיעה הערב (חמישי) על סיום תפקידה בסוף הקדנציה הנוכחית, שתיגמר בינואר 2024.

רגע לפני פרישתו: יועמ"ש שב"ס תקף את הנציבה פרי; שב"ס: "ניסיון להטיל רפש" 

מקורביה של פרי הפנו אצבע מאשימה כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמרו כי "הייתה התנהלות בוטה של השר באופן שאף שר לא התערב בעבר. קטי אישה חזקה כברזל ואם היא החליטה לשים את המפתחות זה אומר דרשני". 

עוד הוסיפו כי "השר לביטחון לאומי ניסה להלך אימים על קצינים בשב"ס ועל הנציבה במטרה ומתוך תקווה שהיא תתיישר לפי רצונותיו, ובכך הייתה יכולה לקבל הארכת כהונה ללא כחל וסרק. אלא שמדובר בנציבה חזקה והיא זו שהחליטה שלא לעמוד אפילו בסיטואציה של הארכת הכהונה".

להערכת הגורמים, הקש ששבר את גב הגמל היה המתקפה של בן גביר על הנציבה בתחילת השבוע: "הוא טען טענות הזויות על פשפשים שלכאורה היו בתאים של עצירים ביטחוניים, טענות לא נכונות ולא ראויות, אבל בעצם הניסיון להטיל אימה על מפקד כלא. היא ראתה בכך התערבות בוטה מדי של השר וגמלה בלבה ההחלטה לסיים את כהונתה בסיום השנה".

מנגד ישנם הטוענים כי כבר אחרי מחדל בריחת האסירים מכלא גלבוע צריכה הייתה לשלם את המחיר, ולכן אפשר לומר שהאירוע הזה אינו בבחינת הפתעה, אלא החלטה משותפת, לפחות בכוונות שלה, משני הצדדים. בדיון שהתקיים היום בנוגע לשיתוף הפעולה בין המשטרה לשב"ס הטיח השר "איך יכול להיות שמחבלים ומשפחות פשע מנהלים אימפריות מתוך הכלא ושולטים על מה שנעשה בחוץ". לדבריו המשטרה ביקשה סיוע משב"ס ולא קיבלה. ישנם הטוענים שעם קבלת המכתב השר קימץ את פניו באכזבה. "הוא היה בהכנה שהיא תודיע על התפטרות אבל היא הודיעה שלא תאריך כהונה".

גורמים בסביבת בן גביר מסרו בתגובה להודעת הנציבה: "נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית, אחרי שהובהר לה על ידי השר בן גביר שנגמרו הטיוח בשב"ס, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, ובעיקר, נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש"ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם. בנוסף, השר הבהיר לנציבה פעמים רבות בתקופה האחרונה, שלא יסכים להמשך מדיניות ההכלה מול המחבלים והתגלו מחלוקות קשות בין השר לנציבה בנושא, כשהנציבה העדיפה פעם אחר פעם להתקפל למחבלים תמורת שקט".

עוד הוסיפו: "אין זה סוד שהשר בן גביר הוביל בשבועיים האחרונים דרישה לבירור משמעותי על אירועים בכלא רימונים, בהם היה מחדל מודיעני וכשל מבצעי. אנשי משפחת פשע איימו, פגעו בסוהרים והשתלטו על עמדה והנציבה ניסתה לטייח את האירוע ולהסתיר את התחקיר הקשה על האירוע, בעוד היא מאשימה את הש"ג. היום השר גם הודיע לנציבה שלא יסכים להדיח את היועץ המשפטי של השבס רק כי הנציבה טענה שהעיד נגדה בוועדת גלבוע. השר בן גביר פועל לשנות הארגון ולהפסיק התרבות הארגונית הקלוקלת".