שב"כ, צה"ל ומג"ב הודיעו היום (שבת) כי שלושה פלסטינים, בני 19-17 מבית לחם, נעצרו הבוקר בחשד לביצוע פיגוע דקירה בשכונת גילה בירושלים שלשום, במסגרתה צעיר בשנות ה-20 לחייו באורח קשה מאוד. במערכת הביטחון אישרו כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

בחקירתם הראשונית בשב"כ, שלושת החשודים קשרו עצמם לביצוע הפיגוע. השלושה, חברים ושוהים בלתי חוקיים, נעצרו הבוקר בבתיהם בכפר חרמל׳ה באזור בית לחם ע״י כוחות משטרה, צה״ל ושב״כ. המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרם בבימ״ש השלום בירושלים במוצ״ש.

בתוך כך, אחד החשודים נעצר לפני מספר שנים ע״י כוחות משטרה באזור עוטף ירושלים עם סכין והודה שבכוונתנו היה לדקור. הוא נדון בשעתו בבימ״ש רק ל-4 חודשי מאסר. 

החשודים ברצח הכפול בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
החשודים ברצח הכפול בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפני זמן קצר למעצר החשודים ואמר: ״מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. הבוקר השתיים המצוד אחר המחבלים, סגרנו מעגל ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה, מהמשטרה, מצה״ל ומהשב״כ. אני בטוח כי חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה״.

כאמור, ביום חמישי האחרון נפצע צעיר בשנות ה-20 לחייו באורח קשה לאחר שהותקף ונדקר על ידי מספר מוסלמים. עלה כי החשודים ירדו מרכב בסמוך לקורבן בשכונת גילה שבעיר, דקרו אותו ואז חזרו לרכב ונמלטו. כוחות משטרה הוזעקו למקום וביצעו סריקות אחר החשודים שנמלטו, והצליחו להביא שלושה מהם לחקירה משטרתית.