שר החינוך יואב קיש התייחס הערב (שבת) למחאה נגד הרפורמה המשפטית ולתופעת הסרבנות במילואים וטען בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 כי "יש הרבה טייסים שהקול שלהם לא נשמע".

בכירים בקואליציה: "בהיעדר הסכמה - החקיקה תעבור"; כך הגיבו מובילי המחאה
ראש שב"כ לשעבר חושש: "אם צמצום עילת הסבירות יעבור - יפרצו מאבקים אלימים"

לדבריו, "צמצום עילת הסבירות זה לא חורבן בית ודיקטטורה, זה לא הזמן לפגוע בחוסן הלאומי. אנחנו לא באירוע מנותק, ישבנו בבית הנשיא וניסינו להגיע להסכמות. היו נושאים שהפערים לא גדולים, ביניהם גם עילת הסבירות. הרמטכ"ל אמר לנתניהו שאין חשש לכשירות של הצבא. הבעיה היא לא בכשירות, אני חושב שלא נתקל בסרבנות משמעותית".

בהמשך הבהיר קיש כי "לא יכול להיות שלא נעביר את החקיקה - ממשלה לא תיכנע לתכתיב צבאי. לא אומר שהמצב טוב, יש פה העצמה של העניין. יש מה קמפיין של עשרות מילוני שקלים, אי אפשר להתעלם מזה. הטייס יצטרך לחשוב מה הוא עושה, כי יהיה לזה מחיר. מי שמצייר את האירוע כדיקטטורה וחורבן - עושה פשע. לא יכול להיות שהממשלה תתקפל בפני לחץ צבאי. יש פה מהלך של הכנסת הצבא וזה רע". 

בהמשך, התייחס לביקורת נגד היועצת המשפטית לממשלה וגינה את דבריו של השר דודי אמסלם. " פיטורי היועמ"שית לא על הפרק, אבל היא פועלת באכיפה בררנית, היא פועלת נגד מדיניות הממשלה. זו הפקרות מוחלטת מצידה. אני מציע לשמור על החוק, לא לשרוף מדורות בכבישים, לא לסגור את נתב"ג", טען.