שאוקי אבו לטיף, ראש מועצת ראמה, וקרוב משפחתו לטיף אבו לטיף, ראש ארגון הפשיעה אבו לטיף, נעצרו היום (שלישי) על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 בחשד למעורבות בגביית כספים באירועי סחיטה באיומים עבור קרובי משפחתם, משפחת פשיעה מהצפון. אבו לטיף נעצר בעודו שוהה במעצר בגין פרשה אחרת.

ראש ארגון הפשע החזק במגזר: מיהו לטיף אבו לטיף שנעצר בחשד לסחיטת קבלנים?

מהחקירה עולה כי הקורבנות, בעלי עסקים מהצפון, נסחטו באיומים ע"י אנשי ארגון הפשיעה ובמסגרת הליכי בוררות שניהל החשוד, קיבל עבור הארגון את כספי הסחיטה מהקורבנות. עוד עולה מהחקירה כי ראש המועצה שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה ובמסגרת תפקידו כראש מועצה. החקירה נוהלה בשיתוף עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז צפון.

כמו כן, נעצרו ועוכבו לחקירה מעורבים נוספים בפרשה, והחשודים הובאו למשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממציאה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

כזכור, ראש ארגון הפשיעה הבכיר, לטיף אבו לטיף, נעצר בחודש אפריל בחשד לסחיטה באיומים של קבלנים. יחד עמו נעצרו "קבלן הבית של הארגון" ומהנדס בן 58 מנהריה. מעצרו של אבו לטיף ושל הקבלן הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

במסגרת חקירה של שוטרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, עלה החשד כי אבו לטיף והשניים הנוספים היו מעורבים בסחיטת קבלנים בכדי לגרום להם לוותר על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון לביצוע עבודות עפר בבית ספר לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון ש"ח. על פי החשד, השלושה סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שוויתרו על זכייתם והעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד (״קבלן בית של ארגון הפשיעה").

בשל כך, הקבלנים הזוכים הודיעו למשרד הביטחון כי הם מוותרים על זכייתם במכרז. בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משרד הביטחון בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון. הבוקר כאמור נעצרו השלושה והובאו לחקירה במשרדי היחידה בלהב 433, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.