בית משפט השלום בבאר שבע החליט לשחרר היום (שלישי) למעצר בית את ניר סיביק, קב"ט קיבוץ חצרים החשוד כי ביצע אתמול ירי באוויר במהלך ויכוח שהתפתח עם מפגינים. המפגינים חסמו את הכניסה לקיבוץ חצרים, לטענתם בעקבות חסימת הכבישים המובילים לבאר שבע. 

אירוע חריג בחצרים: תומכי הרפורמה התעמתו עם הקב"ט שירה באוויר
מחלוקת בקואליציה סביב הצעת החוק של יהדות התורה: "לא עומדת על הפרק"

בהחלטתו, ציין השופט כי לא הייתה הצדקה לשימוש שנעשה בנשק: "עסקנין באירוע אחד מני רבים על רקע שינוי החוק שעבר אתמול בכנסת בעניין עילת הסבירות. האב ובנו מתגוררים בקיבוץ חצרים. ישנו חשד סביר הקושר את המשיבים לחשדות נטען כי הפעולות שלהן הם כתגובה לאלימות שהופנתה לגביהם. הם נעדרים עבר פלילי . ניתן לראות לפי הסרטונים כי הייתה התלהמות בין שני הצדדים. לטעמי לא הייתה הצדקה ירי בנשק וייתכן שההתלהמות הגיעה לשימוש פזיז בנשק".

כזכור, במסגרת מחאה שהתקיימה הערב אתמול בעד הרפורמה המשפטית בכניסה לקיבוץ חצרים, כאשר מוחים חסמו את הכניסה, התפתחה קטטה בין המוחים לתושבי הקיבוץ. במהלך הקטטה, קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר. כוחות משטרת מרחב הנגב הוקפצו למקום, פעלו להשלטת הסדר ועיכבו שבעה חשודים בפרות סדר לחקירה. נשקו של הקב"ט נתפס באירוע.

אחד המפגינים סיפר ל"מעריב": "הגענו לקיבוץ חצרים, קיימנו את המחאה. בשלב מסוים הגיעה אמא עם ילדה עם צרכים מיוחדים שרצתה לעבור, רצינו לתת לה לעבור ואז היא נתנה לאדם אחר מהקיבוץ לנהוג ברכב, הוא התחיל לנהוג בפראות ודרס שני מפגינים שלנו. הוא יצא מהרכב ואז התחיל כל העימות ופתאום הקב"ט הוציא את הנשק בפעם הראשונה כדי לאיים ואז הוא פשוט ירה באוויר".