יממה לאחר אירוע הירי באוויר בחצרים, במהלך עימות עם מפגיני ימין, מתקשים חברי הקיבוץ להירגע. בקיבוץ סיפרו כי באירוע אתמול (ראשון) התפתח עימות בין חבר קיבוץ כבן 70 לבין חבורת מפגינים צעירים.

סערת הירי באוויר: קב"ט קיבוץ חצרים שוחרר למעצר בית
אירוע חריג בחצרים: תומכי הרפורמה התעמתו עם הקב"ט שירה באוויר

"הגיעה נהגת עם הבת שלה בת עשר,  מהם נתלה על הרכב מקדימה, ואחד אחר ניפץ את השמש האחורית עם מוט של דגל. הגיע לשם חבר קיבוץ בן 70 והתעמת איתם", סיפרו חברי קיבוץ. "בהמשך הגיע הבן שלו, שהוא קב"ט הקיבוץ. הם נדבקו אליו בצורה מאיימת, אדם בגילו יכול להכות שישה צעירים? הרוחות התלהטו והקב"ט ירה באוויר".

עוד סיפרו בקיבוץ כי המפגינים הגיעו לקיבוץ בימים האחרונים ומפריעים את שגרת חייהם של חבריו. "מדובר בקבוצה של שישה אנשים שמגיעים מבאר שבע כבר ארבעה לילות, שמים מוזיקה בפול ווליום ומקללים קללות מחרידות את כל מי שנכנס. אנחנו בקושי ישנים ב-48 השעות האחרונות", עוד הוסיפו כי "אחד מהם כל הזמן מצלם ומשדרים לייב ברשתות החברתיות. הם חוסמים את הכניסה וקופצים מול רכבים ואז מצלמים וצועקים: דרסת אותי!".

מוקדם יותר היום החליט בית משפט השלום בבאר שבע לשחרר למעצר בית את ניר סיביק, קב"ט קיבוץ חצרים החשוד כי ביצע אתמול ירי באוויר במהלך ויכוח שהתפתח עם מפגינים. המפגינים חסמו את הכניסה לקיבוץ חצרים, לטענתם בעקבות חסימת הכבישים המובילים לבאר שבע. 

בהחלטתו, ציין השופט כי לא הייתה הצדקה לשימוש שנעשה בנשק: "עסקנין באירוע אחד מני רבים על רקע שינוי החוק שעבר אתמול בכנסת בעניין עילת הסבירות. האב ובנו מתגוררים בקיבוץ חצרים. ישנו חשד סביר הקושר את המשיבים לחשדות נטען כי הפעולות שלהן הם כתגובה לאלימות שהופנתה לגביהם. הם נעדרים עבר פלילי . ניתן לראות לפי הסרטונים כי הייתה התלהמות בין שני הצדדים. לטעמי לא הייתה הצדקה ירי בנשק וייתכן שההתלהמות הגיעה לשימוש פזיז בנשק".